مدیرکل گمرک بازرگان گفت: با از سرگیری فعالیت مرز بازرگان، اولین محموله دارویی از کشور فرانسه به وزن بیش از هفت تن وارد کشور شد.

صادق نامدار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله شامل آنتی‌سرم خونی به وزن هفت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله دارویی ۶۱۸ هزار و ۹۸۱ یورو است، ادامه داد: این محموله که از مبدا فرانسه بارگیری شده بود،  پس از انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک پیام تهران شد.

وی افزود: پیش از این ۱۹ محموله دارویی به علت بسته شدن مرز از طریق بازارچه «ساری‌سو»  در نزدیکی مرز بازرگان وارد کشور شده بود.

وی اضافه کرد: مرز بازرگان روز گذشته با حضور مدیرکل گمرک گوربولاغ ترکیه و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در خانه ملت بازگشایی و فعالیت خود را برای تجارت کالا به صورت ۲۴ ساعته آغاز کرد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شده ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین ۲ کشور ایران و ترکیه صورت گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا