19 دی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اظهارت اخیر رییس اتاق بازرگانی ایران واکنش نشان داد.
محسن زنگنه روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات رییسه مجلس با ابراز تاسف نسبت به اظهارات رییس اتاق بازرگانی درباره مجلس، گفت: انتظار داشتیم هیات رییسه مجلس برابر این بیانات واکنش نشان دهد.
نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس، افزود: بخش عمده ای از مصوبات مجلس یازدهم از زمان شروع به کار در حوزه حمایت از بخش خصوصی، حمایت از تولید و حمایت از بازرگانی بوده است و در همه جلسات کمیسیون‌های تخصصی، نمایندگان اتاق بازرگانی حضور دارند و در جلسات مکرر در خدمت غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی بوده‌ایم و اظهارات آنها را شنیده‌ایم.
زنگنه تصریح کرد: امروز فردی که باید پاسخگو باشد و بگوید در جایگاه صدارت بر اتاق بازرگانی چه خدماتی را به تولید، بازرگانی و تجارت داشته است، به نمایندگان هجمه وارد می‌کند و به نماینده شهرستان خود اسائه ادب می‌کند.
علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه درباره اظهارات رییس اتاق بازرگانی و اینکه چرا هیات رییسه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است، گفت: مجلس در این باره عکس العمل نشان داد و با توجه به اینکه اظهارات رییس اتاق بازرگانی در هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بود با عکس العمل مجلس مواجه و این اظهارات تکذیب شد.
وی ادامه داد: شأن نماینده و همچنین شأن رییس اتاق بازرگانی مشخص است. رییس اتاق بازرگانی در قد و قواره ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می‌کند.
نایب رییس مجلس افزود: دیدگاه مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی در قبال بخش خصوصی مبرهن و آشکار است. با توجه به اینکه اتاق بازرگانی رسما این اظهارات را تکذیب کرد. باور من این نیست که آقای شافعی این سخنان را گفته باشد. اگر چنین سخنانی گفته شده باشد آقای شافعی باید بداند که شان او این نیست و جایگاه و شان نمایندگان مشخص است. 

  • نویسنده :
  • منبع :