19 دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وظیفه همه مسئولین این است که همه تلاش خود را انجام دهند که بین مردم و نان مردم جدایی نیافتد، اما از طرف دیگر وظیفه ما این است که عقیده و اعتقاد خود را حفظ کنیم.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به لحظات وداع سیدالشهدا با اهل بیت (ع) گفتند: حضرت به اهل بیت خود فرمود پس از شهادت من، شما اسیر خواهید شد، در هنگام اسارت آب خواستن ایرادی ندارد اما از کسی طلب نان نکنید، نان طلب کردن از دیگران ننگ است. ما چنین عقیده ای را باید حفظ کنیم و دست خود را پیش دیگران دراز نکنیم و متکی به خود باشیم و مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات باعث بی اعتنایی به اصل انقلاب نباشد.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در مراسم گرامی داشت ولادت حضرت زهرا (س) و چهلمین سالگرد حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ آمل که در نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و با حضور مردم، مسئولین و خانواده های شهدا و طلاب آمل برگزار شد  با اشاره به مقام بی همتای حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بیان داشتند: خداوند در قرآن می فرماید «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً» او صاحب نفس مطمئنه است که بعد از وصول به این مقام، با جذبه می فرماید «ارجعی»! حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که خود شهیده است، صاحب مقام راضی بودن و مرضی العقیده و الفعل بودن است؛ رضای او رضای خداست و غضب او غضب خداست. ما با داشتن چنین ذوات قدسی و تاسی به آنها می توانیم در مسیر الهی گام برداریم.

ایشان ادامه دادند: خداوند برای اینکه عظمت انسان کامل را نشان بدهد اعمال او را به خود و اعمال خود را به وی نسبت می دهد؛ گاهی کار خلیفه را کار مستخلف عنه و گاهی کار مستخلف عنه را کار خلیفه می داند و وقتی کار، کار خدا باشد قطعا مقبول خواهد بود. شهادت از جمله آن کارهاست که خدای متعال آن را کار خود می داند. در حادثه ششم بهمن ۱۳۶۰ آمل در هر ۱۵ دقیقه یک جوان به شهادت رسید و جان خود را فدای قرآن و عترت کرد. اگر خون در راه الهی بریزد قطعا فراگیر و ماندگار می شود.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: شهید زنده است و مواظب جامعه است و برای ما دعا می کند، دعا و توجه شهید بیش از خون او اثر دارد؛ شهدا به خداوند عرض می کنند «وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ» یعنی به ما بشارت بده آنانی که راهیان راه شهادت هستند و در مسیر ما گام برداشته اند چه زمانی به ما ملحق می شوند؟! به آنها کمک کن و آنها را یاری کن تا به مقام ما بار یابند و دعای شهدا یقینا موثر است.

ایشان خاطرنشان کردند: وظیفه همه مسئولین این است که همه تلاش خود را انجام دهند که بین مردم و نان مردم جدایی نیافتد، اما از طرف دیگر وظیفه ما این است که عقیده و اعتقاد خود را حفظ کنیم. در جریان واقعه کربلا در آن وداع آخر، حضرت به اهل بیت خود فرمود پس از شهادت من، شما اسیر خواهید شد، در هنگام اسارت آب خواستن ایرادی ندارد اما از کسی طلب نان نکنید، نان طلب کردن از دیگران ننگ است. ما چنین عقیده ای را باید حفظ کنیم و دست خود را پیش دیگران دراز نکنیم و متکی به خود باشیم و مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات باعث بی اعتنایی به اصل انقلاب نباشد.
  • نویسنده :
  • منبع : شفقنا