19 دی: مقامات بهداشتی چین اولین راهنمای چگونگی استفاده از بسته های پستی بین المللی و اقدامات پیشگیرانه را برای افراد در میانه همه گیری ویروس کرونا منتشر کردند.
به گزارش روز دوشنبه از روزنامه «گلوبال تایمز» چین، مقامات بهداشتی چین با ترغیب مردم به آزمایش و ضدعفونی کردن بسته های پستی و رصد کارکنان اداره های پست جهت اقدامات پیشگیرانه نخستین راهنمای استفاده از بسته های پستی بین المللی را در دوران همه گیری ویروس کرونا منتشر کردند. 
برپایه این گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های پکن با انتشار راهنمای فنی ضد همه گیری ویروس کرونا برای استفاده از بسته های پستی، از مردم خواست تا بسته های پستی که از خارج بدست شان می رسد را خارج از منازل و با استفاده از ماسک و دستکش باز کنند. 
بدین ترتیب به مردم پیشنهاد شده است تا قسمت های خارجی بسته های پستی را ضدعفونی کرده و در صورت بروز تب یا سرفه طی ۱۴ روز پس از لمس بسته های پستی، به صورت داوطلبانه تست شناسایی ویروس کرونا را انجام دهند. 
براساس این راهنما، نیاز است بخش رصد ویروس کرونا تمامی بسته های پستی را در طول روند جا به جایی، انتقال و ارسال از مرزها ضدعفونی کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. 
علاوه بر آن لازم است تمامی کارکنان ادارات پست به صورت کامل واکسینه شده باشند و دستکم هفته ای یک بار تست شناسایی ویروس کرونا را انجام دهند. 
این راهنما پس از شناسایی اولین مورد ثبت ویروس جهش یافته کرونا «اومیکرون» ۱۵ ژانویه در پکن و در پی ردیابی آن که به مدارکی از کانادا می رسید منتشر شد. این بسته پستی در تاریخ ۷ ژانویه از کانادا و از طریق آمریکا و هنگ کنگ ارسال شده بود و در تاریخ ۱۱ ژانویه به پکن رسیده بود. 
مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های پکن گفتند ویروس اومیکرون بر روی بخش خارجی بسته و سطوح داخلی و کاغذهای درون آن شناسایی شده بود. 
همزمان مقامات بهداشتی «شنزن» در کنفرانس خبری اعلام کردند، گزارش ابتلای فردی به ویروس اومیکرون در این منطقه در تاریخ ۱۶ ژانویه به دلیل آلوده شدن وی به ویروس از طریق وسایلی بوده که از خارج از کشور دریافت کرده است. این فرد در بخش جمع آوری و ارسال محموله ها از آمریکای شمالی کار می کرده و بدون در نظر گرفتن دستورالعمل های کرونایی بسته ها را باز می کرده است. 
در پایان این گزارش آمده است، اداره پست چین نیز تعهد کرد قوانین سخت و پیشگیرانه برای موارد وارداتی بین المللی به این کشور اعمال کند. 

  • نویسنده :
  • منبع :