19 دی: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: پرونده یک شهروند اهوازی که در جریان تعقیب و گریز، به اشتباه خودروی حامل وی هدف شلیک مأموران قرار گرفته و به قتل رسیده به دادگاه نظامی استان خوزستان ارسال شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در مصاحبه‌ای درباره آخرین جزئیات این حادثه که نهم مهر ماه در شهر اهواز رخ داد، گفت: براساس اظهارنظر بازپرس و بررسی‌ های به عمل آمده در روز نهم مهر امسال چندین سرقت به صورت زورگیری در سطح شهر اهواز رخ می‌دهد.
وی افزود: یکی از مالباختگان به کلانتری مراجعه و اعلام می‌کند که طلاجات او را زورگیران به سرقت برده اند و با پژو پارس سفید از محل متواری شده اند و مورد مشابه دیگری هم گزارش می شود.
این مقام قضایی گفت: لذا واحدهای گشت انتظامی کار شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز و در همین حین به پژو پارس سفید رنگی مشابه خودروی سارقان در خیابان های اهواز برخورد کرده و به تعقیب آن می پردازند.
به گفته رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ظاهراً راننده خودرو به ایست پلیس توجه نکرده و بعد از شلیک دو تا سه تیر هوایی همچنان به مسیر خود ادامه می دهد که متعاقب آن مأموران یک تیر مستقیم به سمت خودرو شلیک می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: با توقف خودرو، مأموران مشاهده می‌کنند که یک زن و شوهر با بچه‌ای دو ساله سرنشینان آن بوده اند و گلوله به خانم سرنشین این خودرو اصابت کرده و متاسفانه در جا کشته شده است.
وی با بیان اینکه عملیات تعقیب و گریز از ابتدا تا انتها حدود ۸۰۰ متر بیشتر نبوده است، تصریح کرد: چون شیشه‌های خودرو دودی بوده و راننده به فرمان ایست و تیراندازی هوایی هم توجهی نکرده، مأموران تصور کرده اند که خودروی سارقان است.
این مقام قضایی با اشاره به ادعای شخص راننده که اظهار می دارد متوجه ایست پلیس نشده است، گفت: در هر حال راننده می‌گوید که حتی متوجه صدای تیرهای هوایی نشده و فکر هم نمی‌کرده کسی در تعقیبش باشد و زمانی متوجه می‌شود که تیر از شیشه عقب وارد خودرو شده و به همسرش اصابت کرده است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: در راستای انجام وظایف ذاتی و کشف حقیقت، بازپرس دادسرای نظامی خوزستان با حضور در صحنه به معاینه محل پرداخته و کارشناسی‌های مختلف انجام شده و در نهایت پرونده پس از تکمیل تحقیقات با عنوان اتهامی قتل شبه عمد با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
وی تصریح کرد: پرونده در حال رسیدگی در دادگاه نظامی استان خوزستان است و ما هم منتظر صدور حکم بدوی هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :