19 دی: یک مقام ارشد بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که برای کمک به ۲۵۰ هزار پناهجوی سوری در فصل سرما که در اردوگاه های مهاجران در شمال غرب این کشور زندگی می کنند، به ۳۹ میلیون دلار بودجه نیاز است.
مارک کاتس معاون هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه منطقه ای سازمان ملل برای بحران سوریه گفت که بارش سنگین برف و باران و یخبندان، ۲۵۰ هزار سوری را که در اردوگاه های مهاجران در شمال غرب سوریه زندگی می کنند، به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
مارک کاتس که مسوول رسیدگی به کمک های خارجی به سوریه از طریق مرزهای ترکیه است، افزود که با یک فاجعه واقعی در این منطقه مواجه هستیم.
کاتس در یک کنفرانس خبری مجازی گفت که شمال غرب سوریه به ویژه تحت تاثیر بیشتری قرار گرفته زیرا یکی از آسیب پذیرترین جمعیت در جهان را در خود جای داده است.
وی ادامه داد حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار آواره عمدتا در اردوگاه هایی زندگی می کنند که در بهترین زمان ها بد هستند زیرا آنها در یک منطقه جنگی جنگی واقع شده اند.
 علیرغم آتش بس، در سال گذشته، تقریباً هر روز بمباران و همچنین حملات هوایی زیادی در شمال غرب سوریه صورت گرفته است.
کاتس در تشریح وضعیت بد پناهجویان سوری در اردوگاه ها گفت: در چند روز گذشته هوای بسیار سرد سبب شده است تا با صحنه های ترسناکی روبرو شویم. حدود هزار چادر به دلیل برف سنگین، دمای زیر صفر تا منفی ۷ درجه سانتیگراد و همچنین بارندگی زیاد در برخی مناطق، یا به طور کامل فرو ریخته یا به شدت آسیب دیده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :