19 دی: عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به سخنان سه شنبه شب رئیس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی گفت: سخنان رئیس‌جمهور درباره مذاکرات برای لغو تحریم‌ها همان موضع همیشگی نظام در مورد مذاکره با آمریکا بود.
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت:‌ برداشته شدن تحریم‌ها و عمل به تعهدات برجامی توسط آمریکا پیش‌شرط مذاکره با این کشور در چارچوب برجام است.
وی افزود: پیش‌شرط دیگر برای مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام این است که این کشور باید تضمین دهد که به تعهداتش در ادامه راه عمل خواهد کرد و اینگونه نخواهد بود که در حین مذاکره فشار به ملت ایران را در دستور کار خود قرار دهد.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آمریکا با انجام این اقدامات باید ثابت کند که اهلیت لازم برای مذاکره را دارد و ما زمانی با این کشور در چارچوب ۵+۱ مذاکره خواهیم کرد که این اهلیت را داشته باشد.
آزادیخواه خاطرنشان کرد: ما هیچ‌وقت با مذاکره مخالف نیستیم و در دولت قبل هم رهبر معظم انقلاب مخالفتی با اصل مذاکره نداشتند اما مذاکره‌ای که مدنظر است که عزتمندانه باشد نه منفعلانه.
وی افزود: رئیس جمهور نیز در گفت‌وگوی اخیر تلویزیونی خود بر این نکته تأکید داشت که باید آمریکایی‌ها به عنوان پیش‌شرط مذاکرات به تعهدات‌شان در رأس تحریم‌ها علیه ایران اقدام کنند و این همان موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکره با آمریکا است.

  • نویسنده :
  • منبع :