19 دی: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون با اشتباهاتی درباره تاریخ انتخابات آینده آمریکا و اشتباه گرفتن «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس با «مارگارت تاچر» گاف داده است، در هفته گذشته دستکم دو بار با توهین به خبرنگاران در حالی که میکروفن او بازبود، دردسر جدیدی را ایجاد کرد.
تارنمای هیل روز چهارشنبه نوشت: بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز که از او پرسیده بود «آیا فکر می کنید در آستانه انتخابات میان دوره ای تورم یک فشار سیاسی است؟» در حالی که میکروفن روشن بود، توهینی به خبرنگار کرد و گفت «این یک دارایی بزرگ است»
بسیاری بر این باورند که رویارویی بایدن با  رسانه ها می تواند محبوبیت او را کاهش دهد.
بایدن پیشتر نیز در مصاحبه ای وقتی یکی دیگر از خبرنگاران فاکس نیوز از او پرسید «با توجه به تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین، چرا منتظرید پوتین اولین اقدام را بکار بندد؟ » در حالی که صدای او توسط خبرنگاران ضبط می شد، گفت: «عجب سوال احمقانه ای».
بایدن سابقه طفره رفتن از پاسخگویی به سوالات دیگر خبرنگاران رسانه های آمریکایی رانیز دارد. وقتی خبرنگار روزنامه محافظه کار نیویورک پست از او درباره معاملات تجاری پسرش «هانتر بایدن» با چین پرسید وی این سوال را نادیده گرفت.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از پاسخگویی به سوال خبرنگار نیوزمکس که درباره سلامت روانی او سوال کرده بود خودداری کرد.
سوال خبرنگار سی ان ان بعد از نشست او با پوتین در ژنو نیز در ماه ژوئن گذشته خشم وی را برانگیخت. خبرنگار از او پرسید بود «از کجا مطمئن هستید که پوتین رفتارش را تغییر می دهد»
بایدن در پاسخ با فریاد گفت: من مطمئن نیستم؟ کی گفتم مطمئن هستم. من گفتم اگر جهان به این کشور واکنش نشان دهد روسیه رفتارش را تغییر می دهد.
سپس به خبرنگار مربوطه گفت: اگه این را نمی فهمی تو شغلت را  اشتباه انتخاب کردی.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا تنش ها بین کاخ سفید و رسانه ها را به سطح بی سابقه ای افزایش داد. پیشتر برخی از رئیسان جمهوری آمریکا مانند جورج بوش و باراک اوباما نیز با میکروفون باز حین توهین به خبرنگاران با دوربین های اصحاب رسانه شکار شده بودند اما برخی می گویند آنچه که در واکنش جدید بایدن به خبرنگار فاکس نیوز رخ داد رفتارهای تبعیض آمیز رسانه ها را در پرداختن به کم کاری بایدن در مقابل رسانه ها در مقایسه با ترامپ نشان می دهد.
کاخ سفید تلاش کرده هر گونه جنگ بایدن با رسانه ها را کم اهمیت نشان دهد اما بِرت هیوم تحلیلگر سیاسی آمریکا گفته است برای وجهه رئیس جمهوری آمریکا خوب نیست که به خبرنگاران توهین کند. این اقدام کمکی به ترامپ نکرد.

  • نویسنده :
  • منبع :