19 دی: معاون درمان وزیر بهداشت در جریان بازدید خود از بخش‌های مختلف بیمارستان امام صادق (ع) میبد یزد، با اشاره به پر بودن بخش آی سی یو بیمارستان‌های میبد و اردکان گفت: پیک شدیدی را در سه هفته آینده تجربه خواهیم کرد.
سعید کریمی اظهار داشت: در صورت تداوم وضعیت کنونی شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر کرونایی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است، افزود: سرایت این سویه شدید بوده و بیمارستان‌ها باید دستگاه‌های اکسیژن، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی فراهم کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان‌های میبد و اردکان تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.
کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر اومیکرون با تزریق دز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است، اما دز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.
اکنون شهرستان اردکان استان یزد در وضعیت قرمز و پنج شهرستان هم به رنگ نارنجی در آمدند و به همین دلیل مدارس این شهرستان ها از دیروز تا آخر هفته اینده تعطیل شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :