19 دی: وزیر دادگستری بر لزوم تامین معیشت مردم تاکید و بیان کرد: افرادی که در وضعیت فعلی جنگ اقتصادی دشمن با تخلفات خود معیشت مردم را در تنگنا قرار می‌دهند با برخورد جدی روبرو می‌شوند.
امین‌حسین رحیمی روز پنجشنبه در جمع مدیران اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در مشهد به روال درج "قیمت مصرف‌کننده" بر روی کالاها اشاره و بیان کرد: بنابر این است که از این پس "قیمت تولیدکننده" بر روی کالاها درج شود.
وی ادامه داد: بر این اساس فروشنده اجازه دارد درصدی از سود را بر "قیمت تولیدکننده" اضافه کرده و این نرخ را در معرض دید خریداران قرار دهد لذا اگر قیمت بیشتر از سود مصوب باشد با فرد متخلف برخورد خواهد شد.
وزیر دادگستری گفت: شهروندان اگر با نرخ سودی از سوی فروشنده بر روی کالا مواجه شدند که بیشتر از نرخ اعلام شده در "سامانه حمایت از مصرف‌کنندگان" است آن را به اداره تعزیرات اعلام کنند تا با فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد. 
تاسیس کمیته اقدام مشترک
وی در ادامه این نشست به تاسیس "کمیته اقدام مشترک" اشاره و بیان کرد این کمیته ذیل ستاد تنظیم بازار متشکل از مسوولان و کارشناسان سازمانهای صنعف معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و بازرسی بسیج اصناف، اتاق اصناف و همچنین وزارت کشور فعالیت دارد.
رحیمی افزود: "کمیته اقدام مشترک" در سطح همه استانهای کشور تشکیل شده تا با فعالیت آن در برخورد با تخلفات همکاری و تعامل بین دستگاهی ایجاد شود. 
وی ادامه داد: "حمایت از تولید" شعار محوری دولت است بنابراین با چنین تعاملاتی تا حد امکان از گرانفروشی جلوگیری شده و این پدیده رخ نمی‌دهد. 

  • نویسنده :
  • منبع :