19 دی: رئیس‌جمهور گفت: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق و شاخص‌های قبلی، نباید تکرار شود چرا که سبب زیان‌های فراوان ازجمله افت تحصیلی بسیار بالا شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به این دستورالعمل‌ها و لزوم صیانت از جان شهروندان، تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط کنونی به لحاظ شیوع سویه جدید کرونا سفرهای استانی دولت موقتا انجام نخواهد شد. 

وی با تشکر از همه افرادی که به هر نحو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا در حال تلاش هستند، گفت: با توجه به افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا لازم است نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک حساسیت بیشتری شود. 

رئیس جمهور افزود: لازم است ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مردم به شکل گسترده‌تری تبیین شود تا آمار واکسیناسیون دز مراقبتی نیز به آمار تزریق دز‌های اول و دوم واکسیناسیون سراسری برسد. 

رئیسی خاطر نشان کرد: همچنین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه پیگیر تامین منابع لازم برای تجهیز مراکز درمانی و رفع هرگونه کمبود و کاستی در زمینه تجهیزات و داروهای لازم برای درمان کرونا باشند. 

رئیس جمهور اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌هایی مثل هلال‌احمر و بخش‌های مختلف نیروهای مسلح انجام شود تا در صورت لزوم بتوان از ظرفیت‌های این نهادها از جمله امکانات پزشکی و درمانی آنها برای مواجه با وضعیت شرایط خاص استفاده کرد. 

آیت الله رئیسی تصریح کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند تا در شرایط خاص و بنا به ضرورت محلی در چارچوب برنامه های کلی ستاد ملی، نسبت به اعمال محدودیت در بخش‌ها و شهرستان‌های هر استان تصمیم بگیرند واجرا کنند. تصمیم‌گیری درباره شاخص رنگ بندی و اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز و اصناف در کشور باید براساس شرایط جدید باشد و به روزرسانی شود. 

رئیسی تاکید کرد: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق و شاخص ها ی قبلی، نباید تکرار شود چرا که سبب زیان های فراوان ازجمله افت‌ تحصیلی بسیار بالا شده است. ستادهای استانی مقابله با کرونا فقط حسب ضرورت می‌توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را

برای مدتی که لازم است، تعطیل کنند. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا در ضمن آگاهی‌رسانی به مردم، نگرانی بی‌جا در جامعه ایجاد نکند. امروز مردم به دولتمردان اعتماد دارند و این اعتماد به هیچ وجه نباید مخدوش شود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با توجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران برگزار شود. همچنین اعضا تصمیم گرفتند که شاخص‌های تعیین رنگ‌بندی شهرها و نیز محدودیت‌ها و آثار مترتب بر این رنگ‌بندی‌ها در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به روز و سپس در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شود.


  • نویسنده :
  • منبع :