19 دی: غریب آبادی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص دو نفر از محکومین در ایران، گفت: تفاوت ایران با فرانسه در این است که ما با مجرمان وفق قوانین برخورد می‌کنیم، اما فرانسه از جانیان و تروریست ها حفاظت و پذیرایی می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص دو نفر از محکومین و استفاده از تعبیر گروگان گیری توسط ایران و تهدید به اعمال فشار بر ایران برای آزادی آنها، گفت: تفاوت ایران با فرانسه در این است که ما با مجرمان وفق قوانین برخورد می کنیم، اما فرانسه از جانیان و تروریست ها حفاظت و پذیرایی می کند. حضور آزادانه و فعالانه برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین در این کشور، موید این موضوع است.
غریب آبادی افزود: کشوری که از اتباعش برای جاسوسی و اقدامات مغایر امنیت ملی استفاده می کند و بعد برای آزادی آنها تهدید به تاثیر بر روابط و تهدید به اعمال فشار می کند، حق ندارد قیافه حق به جانب به خود بگیرد.
دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: فرانسه به دلیل اقدامات متعدد خود در نقض حقوق ملت ایران، به ویژه در قضیه گروهک منافقین، بدهکار ملت ایران است و در جایگاهی نیست که برای نظام قضایی تعیین تکلیف کند.

  • نویسنده :
  • منبع :