19 دی: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی شاید تصور کنند که ساخت چهار میلیون مسکن ممکن نیست و نیاز کشور هم نباشد، گفت: نیاز کشور بیش از ٤ میلیون مسکن در چهار سال است، چرا که امروز نزدیک به ٨ تا ٩ میلیون نفر مجرد در کشور داریم که سبد اصلی تشکیل زندگی آنها و افزایش جمعیت، مسکن است.
رستم قاسمی پنج‌شنبه ٢١ بهمن در آیین بهره برداری از بیمارستان جهرم بیان کرد: هرچه امروز داریم از بزرگواری امام(ره) در ایجاد انقلاب است و پس از آن رهبرانقلاب که هدایتگر نظام جمهوری اسلامی بودند.
او افزود: زمان حضور بنده در وزارت نفت مقارن با شروع تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود و در زمان امضای تحریم‌ها اوباما عنوان کرد که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده است و بسیاری هم تعبیر او را بر فلج شدن قطعی ایران می‌دانستند، چون تحریم‌ها، ابعاد بسیار گسترده‌ای داشتند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حتی بسیاری از مسئولان در کشور نگران بودند که این تحریم‌ها بر سر خزانه کشور چه می‌آورد؟ مسئولان درمان کشورهم عنوان می‌کردند که وضع دارو و تجهیزات پزشکی خراب است و بدترین فشارها بر نقاط حساس کشور از جمله درمان ایجاد شده تا فلج کنندگی اتفاق بیفتد اما به لطف خداوند این مهم اتفاق نیفتاد.
قاسمی تصریح کرد: علی‌رغم همه تحریم‌ها امروز کشور در حال ساخت و اجرای طرح‌های بزرگ است که امید است در زندگی مردم همه تاثیر خود را بگذارد.
او با بیان اینکه امروز فرودگاه بین‌المللی جهرم افتتاح شد که در رونق شهر و هاب لجستیکی منطقه و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف موثر خواهد، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت بزرگ و سنگین در بخش حمل و نقل جاده‌ای و آزادراهی و دریایی و هوایی بر عهده دارد. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش ریلی عقب ماندگی داریم، گفت: در بخش جاده‌ای و هم با آمار تلفات بالای تلفات در جاده‌های کشور مواجه هستیم که می‌طلبد تحولی جدی در حوزه راه سازی کشور اجرا شود.
قاسمی ابراز امیدواری کرد که با اقداماتی که در پیش رو داریم این تحول ایجاد شود و شاهد تحول در حمل و نقل کشور باشیم.
او در بخش دیگری از سخنان ‌خود با بیان اینکه برخی شاید تصور کنند که ساخت چهار میلیون مسکن ممکن نیست و نیاز کشور هم نباشد، گفت: نیاز کشور بیش از ٤ میلیون مسکن در چهار سال است، چرا که امروز نزدیک به ٨ تا ٩ میلیون نفر مجرد در کشور داریم که سبد اصلی تشکیل زندگی آنها و افزایش جمعیت، مسکن است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه هم‌اینک حدود یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا داریم و مقرر شده این چهار میلیون مسکن در دو گام دو میلیونی به زودی اجرایی شود، گفت: مسکن پیشران اقتصاد است و هزاران شغل و کارخانه را در کنار خود فعال خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :