19 دی: هیات وزیران سعودی با طرح ادعایی واهی جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود متهم به تلاش برای "دستیابی به سلاح هسته ای" کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، هیات وزیران عربستان امروز سه شنبه در جلسه خود به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی از آنچه آن را "تلاش های دولت آمریکا" برای به زعم خود "جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای" خواند، "حمایت کرد".
هیات وزیران سعودی این ادعای واهی را درحالی مطرح کرد که جمهوری اسلامی ایران در مناسبت های مختلف بارها اعلام کرده که تولید و یا کاربرد سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد و همه گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع ذیربط نیز بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و عدم هرگونه انحراف آن تاکید کرده است.
برپایه این گزارش، هیات وزیران سعودی همچنین بدون اشاره به جنایت های جاری عربستان در یمن و دخالت های ریاض بویژه در سه دهه اخیر در امور داخلی عراق و سوریه از طریق ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی برای تروریست ها همراه با اعزام هزاران تروریست سعودی و نیز مداخله پیاپی در امور داخلی لبنان برای بر هم زدن وضعیت داخلی این کشور از لزوم آنچه آن را "تلاش مشترک" برای مقابله با به زعم خود "فعالیت های مخرب بازوان ایران" خواند، سخن راند و مدعی شد که عربستان بر رفع علل تنش در منطقه تاکید می کند.
هیات وزیران سعودی که با وجود زرداخانه تسلیحاتی پیشرفته عربستان و برخورداری از حمایت های غرب نتوانسته است در طول هفت سال تجاوز نظامی به یمن دستاوردی کسب کند و با پاسخ کوبنده ارتش و کمیته های مردمی یمن به جنایت هایش در عمق خاک سعودی روبرو است، بار دیگر ارادت ریاض به دولت آمریکا را نیز ابراز داشت و اعلام کرد که دولت سعودی ابراز پایبندی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به حمایت از عربستان و تامین نیازهای نظامی این کشور را ارج می نهد.
هیات وزیران سعودی در عین حال مدعی شد که ریاض بر "دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر در یمن براساس طرح شورای همکاری و سازوکارهای اجرایی آن و برآیند گفت وگوی ملی فراگیر یمن و مصوبه ۲۲۱۶ شورای امنیت" تاکید دارد.
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی را در عمق خاک عربستان هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :