19 دی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: حمایت از شرکتهای دانش بنیان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد و از این واحدها در شهرک‌های صنعتی کشور حمایت می‌شود.
علی رسولیان، روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای دانش بنیان مستقر در مرکز فناوری و خدمات کسب و کار شهرک صنایع شیمیایی شیراز افزود: حرکت به سمت دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از راهبردهای مهم سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است و در این زمینه امسال ۵۱ واحد صنعتی در سراسر کشور توسط این سازمان دانش بنیان شده‌اند.
او ادامه داد: علاوه بر این، به ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کشور زمین واگذار شده و اولویت اصلی در واگذاری زمین در سال آینده نیز این شرکت‌ها خواهند بود و از این واحدها حمایت ویژه خواهد شد.
وجود ۱۷۵ هزار متر مکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرکهای صنعتی کشور
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین در بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی شیراز، باز چرخانی و استفاده از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی را از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: با توجه به وجود ۱۷۵ هزار متر مکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور، باز چرخانی آنها و استفاده در فضای سبز شهرکهای صنعتی و برخی صنایع در دستور کار قرار گرفته است.
رسولیان ادامه داد: همچنین استفاده از پساب تصفیه خانه‌های شهری نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران قرار دارد که تاکنون قرارداد استفاده از پساب‌ تصفیه خانه‌های شهری در شهرکها و نواحی صنعتی به میزان یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه توسط این سازمان منعقد شده است‌.
بهره برداری از ۸۰۰ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی کشور
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، با اشاره به بهره برداری از ۸۰۰ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی کشور در سال جاری گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ واحد کارگاهی دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
رسولیان افزود: در استان فارس نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ واحد کارگاهی به بهره برداری رسیده است. همچنین از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۸۵۰ واحد راکد در شهرکهای صنعتی کشور احیا شده که ۱۱۵ واحد متعلق به استان فارس است.



  • نویسنده :
  • منبع :