19 دی: وزیر کشور با اشاره به مساله آب رودخانه هیرمند و حقابه ایران از این رودخانه گفت: دیپلماسی قوی در این رابطه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در بدو ورود به زابل در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از مدت‌ها پیش برنامه داشتیم که خدمت مردم شریف سیستان و بلوچستان برسیم طبیعتا یک نیازمندی‌هایی منطقه دارد و یکسری مصوبات هم در دوره قبل سفر رییس جمهور انجام شده از اینرو به استان آمدم تا مصوبات سفر رییس جمهور را پیگیری و سایر نیازها را از نزدیک مجددا ارزیابی و بررسی کنیم.
وی افزود: در رابطه با مشکل آب سیستان و بلوچستان در این سفر با استاندار و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی و همه عزیزان دست اندرکار صحبت خواهیم کرد که مصوبات حوزه آب چقدر پیشرفت کرده است.
وزیر کشور امنیت مرزهای این استان را خوب توصیف کرد و ادامه داد: امنیت مرزها با حضور سلحشوران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی بحمدالله وضعیت خیلی خوبی دارد البته شرارت‌های مرزی همیشه بوده که تاثیر مهمی بر روی امنیت کلان منطقه نداشته است.
وی با بیان اینکه در مورد طرح‌های توسعه منطقه سیستان بحث مفصل وجود دارد افزود: از جمله کارهایی که در همین سفر دنبال خواهیم کرد مرور طرح‌های توسعه و پیشرفت منطقه در سطح استان از جمله سیستان است.
وحیدی گفت: راجع به اقتصاد مرزنشینان از قبل یکسری طرح‌هایی در ذهن بوده و یکسری کارهایی هم انجام شده است البته همه این اقدامات باید تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمینه‎‌ها و امکانات منطقه سیستان و کارهایی مانند بازارچه های مرزی، تبادلات مرزی و طرح معدن سنگ آهن زمینه اشتغال خیلی خوبی در این منطقه شکل خواهد گرفت.
وزیر کشور تاکید کرد: مساله آب هیرمند در واقع دست ما نیست و دست طرف خارجی است که در این رابطه با آنان در سطوح مختلف صحبت، تاکید و یادآوری تعهدات آن کشور در مورد حقابه شده و همچنان این موضوع در حال پیگیری است و به هر حال در مقاطعی قول‌هایی داده شده ولی به آن قول‌ها آنگونه که داده شده عمل نشده است.

  • نویسنده :
  • منبع :