19 دی: بازار طلا و سکه امروز با شوک حمله روسیه به اوکراین آرایش صعودی به خود گرفت اما نرخ دلار اندکی پایین رفت.
بازار ارز تهران امروز پنجشنبه شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود. نرخ دلار در ساعات ابتدایی بازار امروز ۳۰ تومان از عصر روز گذشته پایین تر بود و با ۲۶ هزار و ۳۲۰ تومان معامله شد. این اسکناس آمریکایی در ادامه معاملات نقدی امروز به ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته افت ۱۰۰ تومانی را نشان می دهد.  
در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز با ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد  و در انتهای روز بر روی ۲۴ هزار و ۵۳۸ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به روز گذشته ۷۰ تومان پایین رفته بود. 
قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 
صرافی ملی امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۴۱۶ و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۶۶۱ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۷ هزار و ۳۷۳ تومان و قیمت فروش آن ۲۷ هزار و۶۴۸ تومان بود. 
افت و خیز نرخ حواله درهم
نرخ حواله درهم در بازار امروز افت و خیز محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۲۱۰  تومان روانه بازار شد و در ساعات پایانی بر روی ۷ هزار و ۱۷۰ تومان ایستاد. این قیمت در مقایسه  با روز قبل ۲۰ تومان بالاتر بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۶ هزارو ۳۳۵ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.
شوک سنگین روسیه به بازار طلا و سکه
بازار جهانی طلا امروز با حمله روسیه به اوکراین با یک شوک سنگین روبرو شد. قیمت اونس طلا امروز تا بالای مرز ۱۹۷۰ دلار هم پیشروی کرد. این فلز گران بهای جهانی در زمان نوشتن این گزارش بر روی ۱۹۶۰ دلار قرار داشت. این قیمت نسبت به روز چهارشنبه ۵۰ دلار گران تر بود. 
در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا و قیمت سکه با سیگنال افزایشی اونس طلا آرایش صعودی به خود گرفتند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز نسبت به دیروز ۳۷ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت و بر روی ۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. 
بارار سکه هم امروز با کمک طلای جهانی توانست از کانال ۱۲ میلیون تومان عبور کند. این فلز گران بهای امروز ۱۶۰ هزار تومان بر ارزش خود افزود و با قیمت ۱۲ میلیون ۱۱۰ هزار تومان مبادله شد.

  • نویسنده :
  • منبع : اقتصادنیوز