19 دی: مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان بستری‌های کرونا در ۱۷ استان کاهش یافت.
بر اساس بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته اخیر (هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰) مصادف با هفته ۱۰۵ همه‌گیری کرونا، نشان می‌دهد که تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور، ۱۰۹ هزار و ۴۹۹ نفر بوده است.
همچنین تعداد موارد بستری جدید در کشور در این مدت ۱۶ هزار و ۸۴۲ نفر و تعداد موارد فوت شده در هفته اخیر هزار و ۳۹۸ نفر بوده است.
در استان تهران، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۶ هزار و ۶۲۸ نفر و تعداد موارد بستری جدید در هفته اخیر نیز ۲ هزار و ۱۰۲ نفر همچنین تعداد موارد فوت جدید ۱۴۴ نفر بوده است بنابراین اطلاعات در هفته اخیر در استان تهران، روند بستری کاهش و فوت افزایش بارز داشته و بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر بوده است.
بررسی وضعیت کرونا در کشور حاکی از آن است که در هفته چهارم بهمن ماه، بستری‌های ناشی از این بیماری در ۱۷ استان کاهش یافته و از طرف دیگر، متاسفانه مرگ‌های کرونایی در عمده استان‌ها افزایش داشته است؛ بر همین اساس در یک هفته اخیر، هزا رو ۳۹۸ مرگ ناشی از کووید۱۹ در کشور و در پیک امیکرون ثبت شده است.
بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ۱۸۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهر در وضعیت زرد و یک شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.
روز گذشته ششم اسفند بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که با تلاش کادر بهداشت و درمان سویه امیکرون را با تلافات کمتر و موفقیت‌های بیشتر تا حدودی رد کرده‌ایم.
دیروز (جمعه ششم اسفند) ۲۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۱۶۶ نفر رسید.
تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۱۳ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۳۴ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۶۳ دُز رسیده است.

  • نویسنده :
  • منبع :