19 دی: همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، خبرگزاری رویترز گزارش دقایقی پیش داد: بنابر اعلام مقامات وزارت کشور اوکراین، نیروهای روسیه وارد شهر خارکیف در شمال اوکراین شده اند.
شهر خارکیف یکی از بزرگترین شهرهای اوکراین واقع در شمال شرقی این کشور با جمعیتی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر است. خارکیف در فاصله حدود 400 کیلومتری کی یف پایتخت اوکراین قرار دارد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رویترز همچنین از انتشار تصاویری از در آتش سوختن خودروی نظامی روسی در شهر خارکیف خبر داد که توسط وزارت کشور اوکراین منتشر شده است.
رویترز گزارش داد: نیروهای اوکراینی با نیروهای روسیه در خیابان های شهر خارکیف واقع در شمال شرق اوکراین در روز یکشنبه به نبرد پرداختند.
بنابراین گزارش فرماندار منطقه خارکیف دراین باره به رویترز گفت: خودروهای سبک روسی وارد شهر خارکیف از جمله مرکز شهر شده اند، نیروهای مسلح اوکراین درحال نابود ساختن دشمن هستند.
رویترز افزود: تصاویری که توسط «آنتون هراشنکو» مشاور وزارت کشور انتشار یافت، چنیدن خودروی سبک نظامی که در امتداد یک خیابان و بطور جداگانه حرکت می کنند و یک دستگاه تانک درحال سوختن است را نشان می دهد.
درهمین حال خبرگزاری فرانسه نیز دقایقی پیش و درخبری فوری گزارش داد: روسیه از به تسخیر درآوردن دو شهر بزرگ در جنوب و جنوب شرق اوکراین خبر داد. این خبرگزاری به نام این دو شهر اشاره نکرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :