19 دی: مدیرعامل فرابورس ایران گفت: افزایش سرمایه از سلب حق تقدم سبب می‌شود ریالی از پول پذیره نویسی سرخابی ها به حساب خزانه واریز نشود، همچنین همه منابعی که فردا از محل این عرضه جمع آوری می‌شود برای اهداف گزارش افزایش سرمایه به باشگاه‌ها تزریق خواهد شد.
"میثم فدایی" شنبه شب در گفت و گویی توضیحاتی را درباره جزئیات پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها ارائه داد و افزود: شورای عالی بورس در اردیبهشت ماه، سازمان بورس و اوراق بهادار را مکلف به سهامی عام و عرضه کردن استقلال و پرسپولیس کرد. 
وی توضیح داد: طبق قانون هر شرکتی که نزد سازمان بورس به ثبت رسید باید در یکی از بازارهای بورس یا خارج از بورس قابلیت معامله پیدا کند.
فدایی ادامه داد: بازار پایه که با عنوان درج از آن یاد می‌شود به لحاظ استاندارد دارای سهل‌ترین ها است و باشگاه‌ها شرایط عمومی را داشتند.
مدیر عامل فرابورس ایران یادآورشدکه در بازار پایه سه تابلوی زرد و قرمز و نارنجی داریم، شرکتی که حایز شرایط قرمز و زرد نباشد در بازار نارنجی درج می شود که سرخابی‌ها در بازار نارنجی درج شدند.
وی به تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و افزود: افزایش سرمایه به صرف از سلب حق تقدم به این مفهوم است که دولت در جریان فروش سهام این شرکت مداخله‌ای نمی‌کند. 
فدایی ادامه داد: افزایش سرمایه از سلب حق تقدم باعث می‌شود ریالی از پول پذیره نویسی به حساب خزانه واریز نشود. همچنین تمام منابعی که فردا جمع آوری می‌شود برای اهداف گزارش افزایش سرمایه به باشگاه‌ها تزریق خواهد شد.
مدیرعامل فرابورس ایران توضیح داد که سقف خرید برای هر کدام از باشگاه‌ها در هر کد سهامداری ۳۰۰ هزار تومان است.
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران تاکید کرد: مبلغ فروش ۱۰ درصد سهام مالکیت سرخابی‎ها به خزانه ریخته نمی‌شود و همه این مبالغ به دو باشگاه تزریق خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه همه اطلاعات مالی دو باشگاه روی کدال برای همگان قابل دسترس است،افزود: از مدیران دو باشگاه، بازیکنان و پیشکسوتان خواهش دارم از تهییج عواطف خودداری کنند. هر توصیه به خرید و فروش باید با مجوز سازمان بورس باشد. 
فدایی خطاب به مردم افزود: چه در سهام استقلال و پرسپولیس و چه سایر سهام‌، مردم از خرید و فروش هیجانی و احساسی خودداری کنند و با دانش و تحلیل و بررسی اطلاعات شرکت معامله کنند.
مدیر عامل فرابورس به تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی دو باشگاه اشاره کرد و گفت که افزایش سرمایه به صرف از سلب حق تقدم به این مفهوم است که دولت در جریان فروش سهام این شرکت‌ها مداخله‌ای نمی‌کند. 
وی ادامه داد: افزایش سرمایه از سلب حق تقدم باعث می‌شود تا ریالی از پول پذیره نویسی به حساب خزانه واریز نشود، همچنین همه منابعی که فردا جمع آوری می‌شود برای اهداف گزارش افزایش سرمایه به باشگاه‌ها تزریق خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :