19 دی: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور رسیدگی قضایی به پرونده سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی در دی ماه ۱۳۹۸ را زمانبر دانست و گفت: روند قضایی این پرونده به صورت جدی و کارشناسی پیش می‌رود.
حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پرونده هواپیمای اوکراینی که تعدادی از اتباع خارجی نیز در آن بودند و جنبه بین المللی دارد، نیازمند انجام کار کارشناسی کامل است و باید همه ابعاد موضوع این حادثه بررسی شود و این فرایند خود به خود زمان بر است.
وی با یادآوری اینکه در برخی کشورهای که شاهد حادثه ای مشابه بودند کمتر از ۱۰سال زمان نبرده است، خاطرنشان کرد: چنین پرونده هایی در دیگر کشورها با گذشت بیش از ۱۰ سال همچنان مفتوح است.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی روند عادی خود را طی می‌کند، افزود: جمع آوری شکایات و رسیدگی به آنان، ابلاغ کارشناسی ها و بررسی اعتراض ها به کارشناسی ها، جمع بندی شکایات و اعتراض ها اولیای دم یک فرایند نسبتا طولانی است.
ورودی پرونده‌ها به سازمان قضایی نیروهای مسلح به نصف رسید
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: ورودی پرونده ها به این سازمان در ۱۵سال اخیر به نصف کاهش یافته است که نشان دهنده پیشگیری از وقوع جرم در درون نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام پورخاقان در ادامه ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱ روند کاهش ورودی به محاکم قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنان روندی کاهشی داشته باشد.
وی گفت: در چارچوب سند تحول قضایی در قوه قضاییه و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان قضایی نیروهای مسلح بنا دارد همچون گذشته تلاش خود را در راستای کاهش پرونده های موجود، کم کردن اطاله دادرسی، به پرونده ها به سرعت ولی با دقت رسیدگی کند  تا مردم در امر قضا و رسیدن به عدالت معطل نشوند.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: از سوی دیگر تلاش خود را در راستای پیشگیری از وقوع جرم بیشتر خواهیم کرد تا اساسا جرمی در نیروهای مسلح اتفاق نیفتد که بخواهیم به آن جرم رسیدگی کنیم.
وی تاکید کرد: بنای سازمان قضایی نیروهای مسلح این است که اگر جرمی اتفاق بیفتد منجر به منفک شدن افراد بشود که این برای ما ضرر است، پس باید بتوانیم نیروها را حفظ و نگه داریم و کاری کنیم که از ابتدا اگر انحرافی در افراد پیدا شد، شناسایی کرده تا از اتفاقات بعدی جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام پورخاقان بر جذب نیروهای متدین، مومن و انقلابی و با اطلاعات کافی قضایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح و حفظ نیروهای موجود با هدف حفظ بیت المال  و خدمت به مردم و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :