19 دی: بعد از ظهر یکشنبه ویدیویی از حرکت یک فروند هواپیمای مسافربری در خیابان‌های اهواز در شبکه‌های اجتماعی منتشر و مایه تعجب شهروندان و کاربران فضای مجازی شد.
حرکت هواپیمای مسافربری در خیابان‌های اهواز هر چند عجیب است اما واقعی به نظر می‌رسد.
اما ماجرای حمل و حرکت این هواپیما در خیابان‌ها چه بود؟  
امیر آهن‌جان مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز بی‌اطلاعی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس شنیده‌ها، احتمالا این هواپیما قرار است روبه‌روی هایپرمارکت پارک سنتر در مجاورت ساحل رودخانه کارون مستقر شود اما در مورد اینکه سازمان زیباسازی یا منطقه ۳ شهرداری اهواز مجوز این موضوع را داده یا خیر، پیگیری می‌کنم.
سجاد حیدری سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اهواز نیز به ایسنا در این خصوص گفت: در جریان این موضوع نیستم و این سازمان مجوزی در این خصوص صادر نکرده است.
ماجرای حرکت هواپیما در خیابان‌های اهواز چه بود؟+فیلم
روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز نیز در خصوص این اقدام شرکت هواپیمایی کارون اعلام کرده است: این هواپیما از نوع فوکر ۵۰ است و متعلق به شرکت هواپیمایی کارون است.
بر پایه این گزارش به واسطه هماهنگی‌های صورت گرفته بین این شرکت هواپیمایی، پلیس راهور و شهرداری اهواز، این هواپیمای از رده خارج، از محل فرودگاه خارج شد تا به عنوان یکی از المان‌های شهری در محدوده مجتمع تجاری تفریحی پارک سنتر (هایپر استار) مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون با اشاره به اینکه این شرکت پیش از این تحت عنوان «هواپیمایی نفت» فعالیت داشته است می‌گوید: هواپیمای از رده خارج این شرکت با هدف به نمایش گذاشتن قدمت هواپیمایی نفت در شهر اهواز در محل تفریحی تجاری پارک سنتر مستقر شده است.
سید محمد محمودی گفت: با مصوبه هیات مدیره شرکت هواپیمایی کارون، این هواپیما در معرض دید شهروندان اهوازی قرار خواهد گرفت.
او با اشاره به اینکه ۱۰ روز پیش نیز این هواپیما بخشی از مسیر را طی کرده بود، اما به دلیل موانع شهری ادامه مسیر امکان پذیر نشد افزود: در نهایت با هماهنگی‌هایی که با شهرداری و پلیس راهور اهواز انجام شد، سحرگاه امروز با رعایت موارد ایمنی، این هواپیما به محل پارک سنتر منتقل شد.
به گفته محمودی، طی روز‌های آینده نیز، مابقی قطعات این هواپیما به محل پارک سنتر اهواز منتقل خواهد شد تا این هوایپما به عنوان یکی از المان‌های شهری رونمایی شود.
بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی کارون در مقاطع زمانی مختلف، بدلیل تغییرات مدیریتی و مالی و سرمایه گذاری، در سال‌های مختلف از «خدمات هوایی"» به شرکت «حمل و نقل هوایی» و سپس «شرکت هواپیمای نفت-ایران» و از سال ۱۳۹۵ به «شرکت هواپیمایی کارون» تغییر نام یافت و از سال ۱۳۹۸ به بخش خصوصی واگذار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :