19 دی: گروهی از جمهوری‌خواهان در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نگرانی خود نسبت به تلاش بایدن برای احیای برجام را ابراز کردند.
دیلی کالر در گزارشی نوشت که نامه مذکور با پیش‌قدمی جیمز کومر، عضو ارشد کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است. گلن گراتمن، عضو ارشد کمیته امنیت ملی و ویرجینیا فاکس، نماینده کارولینای شمالی و دیگر اعضای جمهوری‌خواه کمیته نظارت نیز کومر را در این نامه همراهی کرده‌اند.
جمهوری‌خواهان آمریکایی در این نامه نسبت به "تلاش بایدن جهت احیای توافق جامع اقدام مشترک" ابراز نگرانی کرده و عنوان کردند: "پول مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید برای کشوری که حامی تروریسم است خرج شود."
در این نامه آمده است: گزارش‌ها از مذاکرات جاری با ایران نگرانی‌هایی را بوجود آورده که چرا دولت می‌خواهد با کشوری که دشمن منافع آمریکایی است تعامل کند و دلارهای مالیات‌دهندگان را به این کشور بدهد.
جمهوری‌خواهان در این نامه از دولت این کشور خواستند تا به مذاکره با ایران پایان دهد.
آن‌ها همچنین مدعی شدند که مذاکرات با ایران جان آمریکایی‌ها و سایر مردم جهان را به خطر خواهد انداخت.
در ادامه این نامه آمده است: با اینکه رئیس‌جمهور ملزم است کنگره را به طور کامل و به موقع در جریان هرگونه ابتکار یا مذاکره با ایران درخصوص برنامه هسته‌ایش قرار دهد، ما سوالاتی درخصوص چرایی خارج شدن اعضای کلیدی مذاکره‌کننده از وزارت خارجه به دلیل راهبردهای مذاکراتی دولت داریم.
این نمایندگان جمهوری‌خواه در نامه‌اش خواستار ارائه اطلاعات درخصوص تلاش‌های بایدن برای احیای برجام و «راهبرد عدم اشاعه هسته‌ای کنونی» تا پیش از ششم آوریل ۲۰۲۲ شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :