19 دی: استاندار تهران درباره افزایش قیمت نان گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم و حتما با نانوایان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
محسن منصوری عصر دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران این مطلب را عنوان کرد.
وی اظهارداشت: امروز نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور روسای دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و تلاش کردیم با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی بازخوانی در خصوص برنامه‌های پیش رو در سال جاری داشته باشیم.
منصوری به نقش بانک ها در توسعه واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال بسیار مهم است و باید بانک ها امسال با فعالیت بیشتری انجام دهند.
وی با بیان اینکه بانک های عامل همسو با سیاست های دولت نیستند اعلام کرد: در سال تولید، اشتغال آفرینی و دانش بنیان باید بانک‌ها در این زمینه اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.
استاندار تهران یادآور شد: سال گذشته نیز جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر برگزار شد و بسیاری از جلسات آن در محل شرکت‌ها و صنایع برپا می‌شد تا موضوعات آن‌ها در محل مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل داشتیم که ۸۰ درصد این مصوبات اجرا شد و تعداد زیادی از آن‌ها نیز در مسیر اجرا قرار گرفته است.
استاندار تهران با تاکید بر اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد: بیانات رهبری در حقیقت باید توسط دستگاه‌ها به عنوان سرلوحه اقدامات قرار گیرد و راهبرد دستگاه‌ها با توجه به این فرمان تغییر کند. باید با تاکید بر دو مولفه دانش بنیانی و اشتغال آفرینی دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف برنامه خود را ارائه کنند.
منصوری گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در این جلسه برنامه‌ای ارائه کرد که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید، بخش دیگری از این جلسه نیز درباره مشکلات صنایع مختلف با بانک‌ها بود که مقرر شد هفته آینده شورای هماهنگی بانک‌ها تشکیل جلسه دهد تا با بهره گیری از ظرفیت‌های خوب برای تسهیلات بانکی بتوان گامی در مسیر رشد و پیشرفت صنایع و اشتغال آفرینی برداشت، توقع از دستگاه‌های اجرایی، حرکت انقلابی و جهادی برای تحقق فرمان سال است.
منصوری خاطرنشان کرد: در تهران همه زمینه‌های آبادانی و پیشرفت وجود دارد زیرا بازار گسترده و تقاضای بسیار مناسبی به همراه سرمایه‌های مناسب موجود است که در کنار یکدیگر همه بهانه‌ها برای تعلل در حوزه تولید و اشتغال زایی را از بین می‌برد.  

  • نویسنده :
  • منبع :