19 دی: معاون رییس جمهوری در امور زنان گفت: در مورد واقعه ناگوار مشهد می‌شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می رسد نوعی برنامه ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولین در کار بود.
انسیه خزعلی دوشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با برنامه فوتبال برتر، در مورد اتفاقات دیدار ایران و لبنان در شهر مشهد، اظهار داشت: این واقعه ناگوار بود و می شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می رسد نوعی برنامه ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولین در کار بود. 
وی ادامه داد: افراد مختلفی در این موضوع دخیل بودند. به طور قطع از مهمترین سیاست های دولت مردمی، حفظ احترام و کرامت زنان است. رییس جمهوری در مورد این موضوع و خدشه دار شدن احترام بانوان خیلی حساسیت نشان داد و بسیار متاثر شد و خیلی سریع دستور پیگیری داد. الان هم به طور مکرر پیگیر جمع‌بندی و معرفی مسببان و اعمال های غلط هستیم. بخشی از این کار غیر دولتی است و بخش مرتبط با دولت نیز مدیریت مناسب با سیاست های دولت را نداشته است. 
معاون رییس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: در سند تحول نسبت به زنان جایگاه بلندی است و به نظر می رسد این مساله جاهلانه و عامدانه به نظر می رسد که برخی به دنبال ضربه زدن به این هدف هستند و از دستیابی به این موقعیت ممانعت کنند. 
خزعلی عنوان کرد: برخی خطاها کاملا مشهود است. انتخاب این ورزشگاه مناسب نبود و اینکه عنوان می کنند به خاطر کرونا بوده، قابل قبول نیست. به نظر می رسد همه این موضوعات سهوی نیست. فقط هم مساله زنان نبوده است. بحث شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل شدن ورزشگاه هم بوده است. 
وی ادامه داد: برخورد با خانم ها در این بی مدیریتی بیشتر بود چرا که قشر آسیب پذیر هستند. چند ماه پیش ورود بانوان به ورزشگاه را داشتیم که هم حرمت آنها حفظ شد و هم توهینی به آنها نشد. ما نمونه های این ها را داشتیم و حالا چرا باید این مساله پیش بیاید. 
معاون رییس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: امیدوارم این موضوع عامدانه نباشد اما شواهد نشان می دهد که همه آن سهوی نبوده و حداقل بی تدبیری است. قطعا شان زن ها باید حفظ شود. ریاست محترم جمهور به کارگیری زنان را در مراکز عالی تصمیم‌گیری و تصمیم سازی خواستار است. 

  • نویسنده :
  • منبع :