19 دی: سه آدم ربا که در پوشش مسافربر زنی جوان را ربوده و به مدت سه روز مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، دستگیر شدند.
اواخر سال ۱۴۰۰ همسر زن جوانی با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که همسرش برای خرید آخر سال از خانه خارج شده؛ اما تاکنون به خانه برنگشته و پاسخی هم به تماس‌های تلفنی او نمی‌دهد. در اعلام گزارش این مرد، بلافاصله تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.  
با گذشت سه روز از مفقود شدن این زن، همسرش بار دیگر با پلیس آگاهی تماس گرفته و اعلام کرد که همسرش ربوده شده و دقایقی پیش از دام آدم‌ربایان رها شده است. با رها شدن این زن از دام افراد گروگانگیر، او به پلیس آگاهی دعوت شد تا مأموران از طریق اطلاعات این زن اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کنند.
زن جوان نیز بعد از حضور در اداره آگاهی به ماموران گفت: برای خرید پایان سال از خانه خارج شدم و هنگام برگشت، سوار بر خودروی مسافربر شدم. این خودرو پراید بود و دو نفر نیز به عنوان سرنشین در آن حضور داشتند. من هم با این تصور که خودرو مسافربر بوده و دو نفر دیگر نیز مسافر هستند، سوار خودرو شدم اما هنوز مسافتی طی نشده بود که سرنشین پراید که تصور می کردم مسافر است با تهدید چاقو سرم را زیر صندلی گرفت. آنجا متوجه شدم که تمامی افراد حاضر در خودرو با یکدیگر همدست هستند.  
این زن ادامه داد:‌ آنها مرا تهدید کردند که اگر کوچکترین حرکتی انجام دهم مرا خواهند کشت و من هم از ترس هیچ حرکتی نمی توانستم بکنم. آنها گوشی تلفن همراه، طلاها و وسایل با ارزشم را سرقت کردند، اما باز هم مرا رها نکردند و بعد از سرقت، در حوالی میدان شوش مرد جوانی به آنها محلق شد و مرا به داخل خانه ای بردند. آن خانه پاتوق معتادان و مواد فروشان بود و در آن جا مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و قرص هایی به زور به من می دادند که با خوردن آن، اصلا نمی فهمیدم که چه خبر است.
این زن درباره نحوه رهایی‌اش هم گفت:‌ در طول سه روزی که آنجا بودم، سعی کردم اعتماد یکی از آدم ربایان را جلب کنم و به او قول دادم که اگر به من کمک کند تا بتوانم فرار کنم پول خوبی به او می دهم، با کمک آن پسر جوان، درنهایت همدستانش راضی شدند که مرا رها کنند.
سرهنگ نثاری،  معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر به ایسنا گفت:‌ با کسب این اطلاعات ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته و شیوه و شگردهای پلیسی سه متهم را دستگیر و به مقر آگاهی منتقل کردند. این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند.
به گفته وی، تحقیقات درباره شناسایی دیگر جرائم احتمالی این متهمان ادامه دارد و آنان با پرونده تشکیل شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :