19 دی: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب یکی از اولویت های مهم شورای فرهنگ عمومی است، افزود: متاسفانه حجاب بعضی از بانوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
سیدمجید امامی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه عفاف و حجاب یکی از اولویت های مهم در شورای فرهنگ عمومی است، اما متاسفانه حجاب بعضی از بانوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود: یکی از کارهایی که بدحجابی را در جامعه کاهش می دهد، دسترسی آسان بانوان و دختران به لباس عفیف، زیبا و ارزان قیمت متناسب با دستورات اسلام است و باید لباس های بانوان از قبیل چادر، مانتو و دیگر البسه ارزان قیمت و عفیف، در دسترس همگان قرار گیرد.
وی ادامه داد: ما هم اینک به جای نگاه کردن به بدحجابی، باید کمک کنیم تا افرادی که حجاب اسلامی را انتخاب می کنند، بتوانند لباس های زیبا و عفیف ارزان قیمت را به راحتی و به آسانی تهیه کنند و به طور حتم با رواج این لباس ها به صورت ارزان قیمت از میزان بدحجابی کاسته می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به برپایی کنگره میرزاکوچک نیز اشاره و بیان کرد: برپایی کنگره میرزاکوچک بسیار ارزشمند بود و انتظار می‌رود که امسال نیز این کنگره به صورت جهانی و در حد شخصیت و نام آن روحانی قهرمان انجام و برگزار شود.
امامی اضافه کرد: هم اینک حفظ تغییرات فرهنگی و حفظ اصالت های فرهنگی مدنظر دولت است و باید نوجوانان و جوانان ما با قهرمانان ارزنده ما همچون میرزاکوچک بیشتر آشنا شوند و این قهرمانان را الگوی خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز باید برای نوجوانان و جوانان خود از قهرمانان ارزنده خود الگوسازی کنیم تا نقشه های دشمنان در تهاجم فرهنگی را در این بخش خنثی کرده و جوانان ما این قهرمانان را الگوی خود قرار داده و برای این امر باید گام های اساس برداشت چون هم اینک چرخه صنایع فرهنگی ما نیازمند قهرمان پروری است.
وی به شورای فرهنگ عمومی گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این شورا سال گذشته چندان فعال نبوده و به دلیل برگزاری جلسات کم در طول سال، در رتبه بیست و چهارم کشور قرار گرفته و امید است امسال با حمایت استاندار این جلسات بیشتر برپا و خروجی های مناسبی داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :