19 دی: در یک قسمت از سریال در حال پخش از یک شبکه مشهور سعودی، رئیس جمهور آمریکا به شکل بی‌سابقه‌ای مورد تمسخر قرار گرفت، اقدامی غیرعادی که نشان دهنده بدترشدن روابط بین ریاض و واشنگتن است.
به گزارش یورونیوز، اپیزودی از یک سریال که توسط یک شبکه تلویزیونی مشهور سعودی پخش شد، میلیون‌ها بیننده را با یک صحنه کمدی که به طور علنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به سخره گرفت، جمع کرد، اقدامی غیرعادی که نشان دهنده بدتر شدن روابط بین ریاض و واشنگتن است.
در صحنه پخش شده توسط شبکه MBC، بزرگترین شبکه سرگرمی عربی، خالد الفرج، کمدین سعودی، که نقش بایدن را ایفا می‌کند دو بار در کمتر از یک دقیقه به خواب می‌رود در حالی که تلاش می‌کند "پاسخی سخت" به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره جنگ با اوکراین بدهد.
براساس این اپیزود بایدن در صحنه چندین بار موضوع گفتگو  و همینطور نام پوتین را فراموش می‌کند و به جای اوکراین به بحران اسپانیا و سپس آفریقا اشاره می‌کند.
همچنین بایدن چندین بار کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا را "بانوی اول" خطا می‌کند.
این کلیپ تنها در توییتر حداقل هفت میلیون بار دیده شده است که باعث واکنش‌های مختلف کاربران شبکه‌های اجتماعی در دو کشور را به دنبال داشت.
این شبکه(MBC) به طور کلی برنامه‌هایی را پخش می‌کند که با دیدگاه‌های محمد بن سلمان، ولیعهدعربستان همخوانی دارد.
تهاجم روسیه به اوکراین شکاف گسترده‌ای را بین واشنگتن و ریاض آشکار کرد بطوریکه روابط نزدیک آنها مبتنی بر تأمین نفت ارزان سعودی در ازای حمایت نظامی آمریکا به دهه ۱۹۴۰ باز می‌گردد.
عربستان از زمان شروع جنگ اوکراین در برابر فشار آمریکا برای افزایش تولید نفت مقاومت کرده است.
همچنین قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ توسط عربستان، روابط میان دو کشور را بشدت‌ تحت تاثیر قرار داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :