19 دی: معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هشت ماه گذشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاونی‌ها در سراسر کشور اختصاص پیدا کرده است.
معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هشت ماه گذشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاونی‌ها در سراسر کشور اختصاص پیدا کرده است.
مهدی مسکنی شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در در جریان بازدید از دو واحد تولیدی تعاونی در شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال هستند، افزود: در پی نامگذاری سال جاری با عنوان تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین در جلسه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری، دانش‌بنیان کردن محصولات ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد تعاونی در سطح کشور هدفگذاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه چرخه تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به قیمت بالای محصولات دانش‌بنیان که ناشی از استفاده از تکنولوژی است، تولید انبوه و تجاری سازی این محصولات ضرورت دوچندان دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۶ قلم دانش‌بنیان در حوزه مسکن هدفگذاری شده است، افزود: تعدادی مسکن به صورت کاملا دانش‌بنیان ساخته خواهد شد و در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی توافقات لازم صورت گرفته است.
معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه کمک به تعاونی‌ها در اساس‌نامه صندوق ضمانت مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: در زمینه تامین منابع، موانعی وجود دارد که در همین راستا در مدت هشت ماه گذشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است که دو هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات وجوه بانک توسعه تعاون و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اشتغال محصولات خانگی و روستایی تامین شده است.
وی گفت: براساس توافق صورت گرفته بخش قابل توجهی از این اعتبارات در بخش اشتغال روستایی و حوزه دانش بنیان عملیاتی می‌شود تا گام موثری در راستای رفع مشکلات و تقویت محصولات دانش‌بنیان برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مطالبات سال‌های ۹۷ و ۹۸ مربوط به تعاونی‌های سهام عدالت با همت شورای عالی بورس در اواخر سال ۱۴۰۰ محقق و پرداخت شده و ۲۵ درصد باقیمانده نیز در حال پیگیری است، گفت: دولت مصمم به واگذاری اموال مردم در قالب سهام عدالت است.
مسکنی با اشاره به اینکه پس از ابلاغیه سال ۹۹ دارندگان سهام عدالت به دو گروه مستقیم و غیرمستقیم تقسیم شدند، تاکید کرد: تعاونی سهام عدالت، سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و این موضوع محل بحث در جلسات حقوقی بود که به جمع بندی نهایی رسیدیم.

  • نویسنده :
  • منبع :