19 دی: سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران گفت: من دو نامه شخصی به رئیس جمهوری ایران آقای دکتر رئیسی و وزیر امور خارجه نوشته‌ام، اما هیچ جوابی از ایشان دریافت نکرده‌ام.
سفیر اوکراین در تهران در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه آسیا، گفت: «من دو نامه شخصی به رئیس جمهوری ایران آقای دکتر رئیسی و وزیر امور خارجه نوشته‌ام، اما هیچ جوابی از ایشان دریافت نکرده‌ام. بعد از وقوع جنگ در اوکراین، همه‌ی کشور‌های آسیای میانه و خاور میانه کمک‌های بشردوستانه زیادی فرستاده‌اند، اما از جمهوری اسلامی ایران حتی یک ریال نگرفتیم.»
سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران ضمن بیان این مطلب افزود: مدتی پیش من در جزیره‌ی قشم بودم و آنجا تانکر‌های نفت را دیدم که منتظر مشتری‌اند فکر کردم چه می‌شد که چند تا از این تانکر‌ها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید. در این صورت مایه غرورتان می‌شد که به یک کشور جنگ‌زده کمک کرده‌اید؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در این فرصت می‌خواهم خطاب به دولت جمهوری اسلامی ایران بگویم که ما با شما دوست هستیم و کشور‌های ما با هم دوستند، ما نیاز به کمک داریم و آنچه ما درباره آن صحبت می‌کنیم کمک‌های بشردوستانه مثل ارسال دارو و محصولات پزشکی است که این کمک‌ها به منظور حمایت و افزایش توان نظامی اوکراین نیست. اوکراین در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی در ایران مانند وقوع زلزله همیشه کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به این کشور ارسال کرده است.
وی همچنین گفت: اوکراین حمایت مردم اکثر کشور‌ها از جمله ایرانیان را داراست. به نظر می‌رسد افکار عمومی همواره حامی اوکراین است. در ایران از مردم عادی این حمایت از اوکراین را می‌بینیم. مثلاً وقتی در خیابان با ماشین ما که پرچم اوکراین بر آن نصب شده است مواجه می‌شوند فریاد می‌زنند و با دست خود اشاره می‌کنند که «اوکراین پیروز می‌شه!» و بوق می‌زنند و حمایت خود را ابراز می‌کنند، اما تا بحال ما هیچ حمایتی از طرف دولت جمهوری اسلامی نگرفتیم و واکنش شان را ندیدیم.

  • نویسنده :
  • منبع :