19 دی: نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دیوان محاسبات گزارشی را از بازگشت ۱۳ هزار میلیارد تومان به خزانه ارائه داد.
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا درخصوص نشست کمیسیون بودجه گفت: در جلسه امروز رئیس و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون حاضر شدند و گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه کردند.
وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مهرداد بذرپاش، با احکام صادره توسط این دیوان ۱۳ هزار میلیارد تومان به حساب خزانه بازگشته است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده توسط رئیس دیوان محاسبات با پیگیری های این دیوان از ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی در استان‌های مختلف ۱۳ هزار میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است.
میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: همچنین دیوان محاسبات گزارشی درباره ترک فعل های صورت گرفته در اجرای قوانینی همچون قانون هوای پاک، انسداد مرزها، فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای مقابله با قاچاق کالا تهیه کرده بود که به کمیسیون ارائه کرد.
وی افزود: در مورد ترک فعل های صورت گرفته و مسوولان مربوطه به دیوان محاسبات فراخوانده شده و توضیحات لازم را ارائه می‌کنند و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد احکام لازم برای تخلفات صورت گرفته توسط دادستان دیوان صادر می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :