19 دی: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان قم گفت:با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی به مدت ۱۱ شبانه روز آب سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی محمد حسین احمد پور با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه افزود: با حضور یئیس سازمان جهاد و کشاورزی،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و نماینده آببران،آب سد ۱۵ خرداد به روی اراضی کشاورزی رهاسازی شد.
وی در ادامه اضافه کرد: این امر به جهت تامین حقابه کشاورزان و آب پایانی غلات انجام گردید تا با توجه به خشکسالی،سال زراعی بهترین استفاده از کشت محصول های جو،گندم و دانه های روغنی شود.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قم با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب گفت: از تاریخ ۲۸ فروردین سال جاری به مدت ۱۱ شبانه روز یک گردش آبی به میزان متوسط هشت متر مکعب در ثانیه در قمرود جاری می شود تا در اختیار اراضی کشاورزی تحت شرب رودخانه قرار گیرد.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :