19 دی: رئیس کل دادگستری استان گلستان از دستگیری یک کارشناس رسمی متخلف دیگر به جرم اخذ رشوه برای اعمال نظر در پرونده ها خبر داد.
حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه در ادامه تلاش های حفاظت و اطلاعات دادگستری برای جلوگیری از تبانی در اعلام نظرهای کارشناسی، یک کارشناس رسمی دیگر در گرگان دستگیر شد، افزود: این کارشناس متخلف در پرونده مربوط به برآورد قیمت کارشناسی تجهیزات و تاسیسات یک کارخانه به یکی از طرفین پرونده قول داده بود در ازای دریافت مبالغی، تجهیزات این کارخانه را بالاتر از قیمت واقعی ارزش گذاری کند.
وی با بیان اینکه با رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان این کارشناس متخلف پس از دریافت ۱۰ سکه بهار آزادی و ۶۰۰ میلیون تومان وجه نقد، دستگیر شد، خاطرنشان کرد: با گسترش رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات در آینده نزدیک با دقت و همیت بیشتری باهرگونه تخلف احتمالی در این حوزه با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا پیش از این رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز اقدامات ویژه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان برای رصد و پایش کارشناسان رسمی در راستای مبارزه با فساد خبر داده بود و  چند روز پیش نیز دو کارشناس متخلف هنگام دریافت ۲۰ سکه بهار آزادی در ازای ارائه نظر کارشناسی خلاف واقع در یک پرونده ملکی ۲۰ میلیارد تومانی، دستگیر شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :