19 دی: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یک میلیون قوطی شیر خشک رژیمی طی ۲ روز آینده (سوم و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱) از گمرک ترخیص و در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
بهرام دارایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شیر خشک های رژیمی برای کودکانی که آلرژی دارند یا برای تحمل لاکتوز مشکل دارند  توسط متخصص کودکان تجویز می شود.
وی اظهار داشت: اخیرا کمبود در مورد توزیع و دسترسی به این نوع شیرخشک ها وجود دارد و با توجه به اینکه به این شیرخشک ها یارانه و ارز ترجیحی تعلق می گیرد، اکنون یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک موجود بوده و طی فردا و پس فردا ترخیص می شود.
دارایی تصریح کرد: تجویز خودسرانه این نوع شیرخشک توسط برخی پزشکان و پدیده قاچاق باعث کمبود شده بود که خوشبختانه بزودی مشکل برطرف می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: باید کنترل مصرف بهینه در مورد این نوع شیرخشک ها در کشور انجام شود تا دچار کمبود نشویم، البته شیرخشک متابولیک برای کودکان نیازمند درب منزل ارسال می شود و برخی دیگر از طریق نسخه الکترونیک داروخانه توزیع می گردد.
وی در پایان گفت: بزودی اطلاعات کودکان نیازمند به انواع شیرخشک های رژیمی در سامانه تی تک ثبت می شود تا دسترسی آنها به این شیرخشک های آسان تر شود و مشکلی نداشته باشند. 
به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان غذا و دارو اخیرا تخلف در توزیع شیرخشک های رژیمی را علت کمبود در داروخانه ها دانست و اظهار داشت: باید نظارت‌ها بر سیستم توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها را بیشتر کنیم و در این زمینه وزارت بهداشت نظارت خوبی تا الان نداشته است.
وی افزود: به دلیل ارزان بودن قیمت شیرخشک نسبت به بیرون از کشور متاسفانه شاهد قاچاق معکوس شیرخشک به خارج از کشور هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :