19 دی: مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان توضیحاتی را در خصوص مسمومیت دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در اهواز بر اثر استنشاق گاز ارائه کرد.
بابک نوری زاده روز سه شنبه به ایرنا گفت: روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه انتشار یک گاز ناشناخته در محل دبستان دخترانه رهنما واقع در شهرک نفت اهواز سبب مسمویت پنج دانش آموز و ۲ معلم شد که  این افراد بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع شدند و خدمات درمانی لازم را نیز دریافت کردند و بر اساس پیگیری های صورت گرفته حال این افراد نیز مساعد می باشد.
وی افزود: آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز بلافاصله پس از این اتقاق و در اولین اقدام یک کارگروه میدانی متشکل از حراست؛ ارزیابی عملکرد و بهداشت و سلامت را به محل مدرسه اعزام کرد و در اولین اقدام این کارگروه تصویب کرد نسبت به توقف فعالیت مدرسه تا زمان بررسی جوانب حادثه روی داده اقدام شود.
وی اظهار داشت: با توجه به انتشار گاز در محیط مدرسه سایر دانش آموزان این آموزشگاه نیز جهت اطمینان از وضعیت سلامتی به بیمارستان مرجع جهت انجام آزمایشات تشخیصی ارجاع شدند که خوشبختانه بر اساس اقدامات انجام شده مورد خاصی از مسمومیت در سایر دانش آموزان گزارش نشد.
نوری زاده گفت: در ادامه اقدامات کارگروه مربوطه؛ این کارگروه در هماهنگی با فرمانداری اهواز و همچنین نهادهای ذی ربط در حال علت یابی اتفاق روی داده و تشخیص نوع این گاز ناشناخته هستند که در نهایت پس از تکمیل گزارش مربوطه اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین واحد HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) شرکت نفت نیز با حضور در محل مدرسه نسبت به ایمن سازی فضای مدرسه اقدام کرد.
نوری زاده گفت: آموزش و پرورش مهمترین اولویت را به سلامت دانش آموزان خود می دهد و از همه ظرفیت های لازم برای پیگیری حادثه روی داده استفاده خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :