19 دی: رییس جمهور روز قدس را روز همه مستعضفان و مومنان مظلومان عالم و نوید بخش آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قران دانست.
آیت االله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین تجلیل و تکریم خادمان قرآنی جمهوری اسلامی ایران که در مصلی بزرگ امام خمینی (‌ره) تهران برگزار شد، با قدردانی از وزیر ارشاد و عوامل برگزاری نمایشگاه قرآن کریم که بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی برپا شده است، گفت: انسانیت و حیات طیبه در پرتو آموزه‌های قرآنی شکل می‌گیرد و انسان با درک معارف قرآنی به قله‌ها می‌رسد.
رییس جمهوری افزود: امکان تکریم در همه وجود دارد و خداوند ابزار شناخت و معرفت را در اختیار همه قرار داده است. اما برخی با جهد و تلاش برای درک و معرفت به معارف قرآنی می‌رسند و همگان امکام بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن را ندارند.
آیت الله رییسی گفت: قران کتاب هدایت ماست و ظرفیت هدایت همه را دارد. اما کسانی از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند که در سایه تربیت قرآنی و تعالیم پیام اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت تمایلات عالی نفسانی را  در خود احیا می‌کنند. 
رییس دستگاه مجریه با  ذکر این نکته که جامعه بشری بیش از همه زمان‌ها نیازمند هدایت‌های قرآنی است. افزود که جامعه اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآنی شکل می‌گیرد.
آیت الله رییسی امام خمینی (ره) را احیاگر قرآن در عصر حاضر معرفی کرد و گفت که مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خلف بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه سال‌های گذشته به قرآن و قرائت و فهم این کتاب کامل و همچنین رونق دادن موسسات و تروج فرهنگ قرآنی و تشویق و ترغیب نسل جوان و نوجوان در این مسیر تلاش فراون کردند.
رییس جمهور به حضور ۳۳ حافظ کل قران کریم در یک روستا اشاره کرد و گفت که این افتخار در پرتو تلاش‌ها و توجهات مقام معظم رهبری به فرهنگ قرآنی بدست آمده که برای همگان درس آموز است.
آیت الله رییسی امیدافرینی در جامعه را امری بسیار مهم و از وظایف کارگزارن نظام دانست و تاکید کرد که امیدآفرینی در پرتو  معارف و آیات نورانی قرآن و دل دادن به آن امکان پذیر است.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از روز قدس به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل یاد کرد و با اشاره به تاثیر نیروهای مقاومت از معارف قرآنی گفت: اگر مجاهدان فلسطینی ابتکار عمل در میدان را دارند در پرتو آموزه های قرآن است وگرنه ساز و برگ نظامی و امکانات در آن سو قرار دارد. 
وی افزود: امروز وقتی از یک جوان فلسطینی، یمنی، لبنانی و افغانستانی سوال می شود که امید و انگیزه جهاد را از کجا بدست آورده، آموزه های قرآنی را منشاء امید و انگیزه معرفی می‌کند و دلخوش به قرآن است.
رئیس جمهوری به اینکه یاری کنندگان دین خدا مشمول عنایات و حمایت خدا قرار می گیرند تاکید کرد که سخنگوی کاخ سفید به طور رسمی گفت که در در فشارهای حداکثری به ملت ایران شکست مفتضحانه خوردیم که این شکست ثمره ایستادگی در پرتو آموزه های قرآن بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :