19 دی: مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی کشور و راه‌یافتگان به مسابقات جهانی دانش‌آموزان قم شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی کشور و راه یافتگان به مسابقات جهانی دانش آموزان استان قم با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات خانه معلم برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم تصریح کرد: یکی از بسترهای مهم کشف و پرورش استعدادهای درخشان توجه به علایق و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان در انتخاب رشته های تحصیلی است.
علی رضا رحیمی اهمیت علوم انسانی در منظومه فکری مقام معظم رهبری اظهار داشت: از سال آینده رشته علوم انسانی در دو مدرسه سمپاد و استعدادهای درخشان قم آماده پذیرش دانش آموزان مستعد خواهد بود.
وی اهمیت مساله دانش در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: از حدود ۳۰ هزار دانش آموز مقطع متوسطه قم ۱۹۲ فرد حائز شرایط در المپیادهای علمی شناخته شدند که در نهایت ۱۲ دانش آموز موفق به مدال های کشوری شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم یادآور شد: یکی از جلوه های امیدوارکننده در آموزش و پرورش قم در این است که افراد راه یافته به المپیادهای علمی منحصر در مدارس سمپاد نیست و بخشی از آنها از مدارس عادی موفق شدند راهی مراحل اصلی المپیادهای علمی شوند.
رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان قم در بخشی از این جلسه، بیان کرد: ظرفیت المپیادهای علمی رویدادی فراتر از آموزش و پرورش است و لازم است تا در سطح استانی عزم همگانی و همت جمعی در حمایت از استعدادهای درخشان شکل بگیرد.
سیدمحمدعلی صمدانی با بیان اینکه سال ۹۷ به بعد کسب مدال های المپیادی توسط دانش آموزان قمی افزایشی بوده است، گفت: ۱۹۲ رشته نفر در سطح استان قم طی سال گذشته برای حضور در المپیادهای علمی قبولی ثبت شده و نفرات برتر استانی صرفا اختصاصی به مدارس سمپاد ندارد و مدارس فنی و عادی را نیز شامل می شود.
وی ادامه داد: یکی از آسیب ها و چالش های استعدادهای درخشان در استان قم بکارگیری و فعالیت استعدادهای درخشان دانش آموزی در استان‌های دیگر است.
در این مراسم از مصطفی خالصی مدال طلای المپیاد کشوری و عضو تیم ملی ایران در المپیاد جهانی جغرافیا در فرانسه، محسن تفک دارنده مدال طلای تفکر و کارآفرینی در بخش المپیاد کشور اقتصاد، زهرا نصرتی دارنده طلای المپیاد کشوری سلول های بنیادی، سعید منصور نژادیان دارنده نقره المپیاد جهانی اقتصاد روسیه، ارشیا عبدی صاحب مدال برنز المپیاد جهانی اقتصاد روسیه، علی رضا رضایی دارنده مدال برنز المپیاد کشوری ریاضی، مصطفی قنواتی و معصومه السادات مطلبی صاحب مدال برنز المپیاد کشوری مدیریت و اقتصاد، محمدپارسا الهی منش دارنده مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر، محدثه محمدی، محمدرضا نجفی زارع و سید زینب موسوی دارندگان مدال نقره المپاد کشوری جغرافیا با اهدای لوحی تقدیر شد.

  • نویسنده :
  • منبع :