19 دی: آنچه غیبت دایی را در این مراسم برجسته می‌کند حضور این ستاره سابق فوتبال کشورمان در مراسم افطاری حسن روحانی است.

اعتماد نوشت: عصر جمعه گذشته جمعی از ورزشکاران در مراسم افطاری رییس‌جمهور حاضر شدند. از سرشناس‌ترین چهره‌های حاضر در این مراسم که سمتی در ورزش ندارند می‌شود به علی پروین، حسن روشن، حسن یزدانی، خواهران منصوریان، احسان حدادی و چند چهره دیگر اشاره کرد. حضور پروین در این مراسم دور از انتظار نبود چرا که وی جزو حامیان ابراهیم رییسی در انتخابات سال گذشته به حساب می‌آمد. بیشتر چهره‌های مطرح دیگر که در مراسم حضور داشتند یا رییس فدراسیون هستند یا در وزارت ورزش سمت دارند یا عضو کادرفنی تیم‌های ملی هستند. نفراتی نظیر میرشاد ماجدی، هادی ساعی، علیرضا دبیر، رضا درویش، مصطفی آجرلو... تعدادی از این افراد نظیر علی پروین و خواهران منصوریان و حسن یزدانی در مراسم افطاری رییس‌جمهور قبلی هم حضور داشتند.

توجه به ترکیب نفرات حاضر شده در مراسم افطاری رییس‌جمهور با ورزشکاران از این جهت مهم است که مراسم افطاری ایشان با هنرمندان حواشی زیادی به همراه داشت. در نهایت هم معلوم شد با همه تبلیغاتی که رسانه‌های نزدیک به دولت انجام دادند، هنرمندان از این مراسم استقبال نکرده‌اند. حتی سیدجواد هاشمی رسما اعلام کرد به رییس‌جمهور گفتم تعداد زیادی از هنرمندان دوست نداشتند در مراسم شما شرکت کنند.

به نظر می‌رسد در مراسم افطاری ابراهیم رییسی با ورزشکاران همان اتفاقات مراسم هنرمندان رخ داده باشد. غیبت چند چهره بسیار مهم ورزش ایران در همان نخستین تصاویری که منتشر شد معلوم بود. ضمن اینکه عدم اعلام اسامی تمامی نفراتی که در مراسم حضور داشتند هم به نوعی عجیب به نظر می‌رسید. مهم‌ترین چهره‌ای که غیبتش در مراسم شنبه به چشم آمد علی دایی اسطوره ورزش ایران بود. اینکه از او دعوت به عمل آمده بود و در این مراسم شرکت نکرد یا اصلا دعوتی انجام نشده بود مشخص نیست.

آنچه غیبت دایی را در این مراسم برجسته می‌کند حضور این ستاره سابق فوتبال کشورمان در مراسم افطاری حسن روحانی است. در سال ۹۶ و چند روز پس از برگزاری انتخابات، علی دایی در مراسم افطاری حسن روحانی شرکت کرد، پیشانی رییس‌جمهور وقت را بوسید و عکسی از دیدار خودش با روحانی را با کپشن «ضیافت افطاری با رییس‌جمهور منتخب» به اشتراک گذاشت. در آن مقطع شایع شده بود که دایی با وجود عدم اعلام موضع صریح در مورد کاندیداهای ریاست‌جمهوری طرفدار روحانی است. کما اینکه دایی قبلا بارها طرفداری خودش را از سیدمحمد خاتمی اعلام کرده بود. دایی در سال ۸۳ از دست خاتمی نشان لیافت دریافت کرد.

با این وجود دایی در سال‌های بعد دیگر در مراسم افطاری روحانی شرکت نکرد.

  • نویسنده :
  • منبع :