19 دی: براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد بین استانی وسائل نقلیه مختلف در روزهای گذشته و در تعطیلات عید فطر، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
براساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور در بازه زمانی هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۱ وسیله نقلیه مختلف در روزهای گذشته ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد و در مقایسه با همین ایام درسال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۹ و شش درصد افزایش داشته است. البته بیشترین تردد در روز گذشته (یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه) با یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور رخ داد.
براساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای هفتم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه، همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه بودند. باز هم مانند دیگر ایام تعطیل در طول امسال و سال‌های گذشته استان‌های مازندران و گیلان با ۷۵ و ۷۴ افزایش بیشترین ترددهای بین استانی را تجربه کردند و هرمزگان، بوشهر و خراسان رضوی با ۶۴ درصد، ۵۹ درصد و ۵۹ درصد رضد، بیشترین افزایش تخلیه و انباشت خودرو را تجربه کردند.
اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان نیز در همین ایام نشان می‌دهد که بیش از شش میلیون و ۸۷۶ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند که از این تعداد حدود شش میلیون و ۴۶۵ هزار پلاک معادل بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :