19 دی: به‌ گفته متخصصان، هفت ساعت خواب شبانه روزی، برای افراد در سنین ۴۰ سالگی و بالاتر ایده‌آل است.
خواب نقش مهمی در فعال کردن عملکرد شناختی و حفظ سلامت روانی داشته و با حذف مواد زائد از مغز، به حفظ سلامت این عضو بدن کمک می‌کند.
به‌ گفته متخصصان، با افزایش سن، اغلب شاهد تغییراتی در الگوهای خواب خود از جمله مشکل در به خواب رفتن و کاهش کمیت و کیفیت خواب هستیم.
تصور می‌شود که این اختلالات خواب ممکن است منجر به زوال شناختی و اختلالات روانی در افراد میانسال و سالمند شود.
بر اساس داده‌های یک مطالعه جدید، متخصصان انگلیسی و چینی داده‌های نزدیک به ۵۰۰ هزار بزرگسال ۳۸ تا ۷۳ ساله را از Biobank انگلیس بررسی کردند. از شرکت‌کنندگان در مورد الگوهای خواب، سلامت روان و رفاه آنها سوال شده و در یک سری تست‌های شناختی نیز شرکت کردند.
با تجزیه و تحلیل داده‌ها، متخصصان دریافتند که خواب ناکافی یا بیش‌ازحد، با اختلال در عملکرد شناختی مرتبط است. هفت ساعت خواب در شب، مقدار بهینه خواب برای عملکرد شناختی و همچنین سلامت روانی بود، به‌طوری‌ که افراد در صورت خواب طولانی‌تر یا کوتاه‌تر، علائم بیشتری از اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کردند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، پروفسور "باربارا ساهاکیان" از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه کمبریج و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: خواب خوب شبانه در تمام مراحل زندگی به‌ویژه با افزایش سن مهم است. یافتن راه‌هایی برای بهبود خواب می‌تواند برای کمک به افراد در میانسالی در حفظ سلامت روان و جلوگیری از زوال شناختی، به ویژه برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و زوال عقل، حیاتی باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :