19 دی: وزیر ورزش و جوانان گفت: نگرانی درباره سازه ورزشگاه آزادی وجود ندارد و استحکام آن تأیید شده است.
«سیدحمید سجادی» روز چهارشنبه در پاسخ به ایرنا در خصوص وضعیت سازه ورزشگاه آزادی متذکر شد: دو تیم کارشناسی استحکام این ورزشگاه را بررسی و تأیید کرده‌اند.
وی افزود: البته اشکالات ظاهری وجود دارد؛ مثلاً تخریب زیر صندلی‌ها در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شد و در آن شکافی نمایش داده شد که این شکاف سطحی است و با مرمت رفع می‌شود.
وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت سایر ورزشگاه‌های کشور گفت: تمام ورزشگاه‌های قدیمی در حال رصد است و تیم‌های کارشناسی فنی دائماً استحکام این سازه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و کنترل می‌کنند.
سجادی افزود: برای مقاوم‌ سازی هرچه‌بیشتر مجموعه‌هایی مثل آزادی یا مجموعه ورزشی انقلاب و شهید شیرودی و برخی مجموعه‌های سوارکاری کشور که در دست شرکت توسعه است و حدود ۸۵۰ نفر در آنجا مشغول کارند، اقداماتی در حال انجام‌ است.
وی با بیان این‌که وزارت ورزش در سطح کشور دفاتر فنی - مهندسی دارد، تصریح کرد: بخشی از وظایف دفاتر فنی - مهندسی همین‌پایش‌هاست که استحکام سازه‌ها را کنترل می‌کنند و گزارش‌هایی را که به دستشان می‌رسد ارزیابی می‌کنند و هر کجا نیاز به اصلاحات باشد، طبق بودجه‌ای که برایش پیش‌بینی شده، اقدام خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در دست اقدام دارد.
وی افزود: وزارت ورزش از برنامه‌های فدراسیون حمایت می‌کند و با آنها دائم در ارتباط و تماس است. وظیفه خود می‌دانیم در کنار آنها باشیم و از آنها حمایت و پیشتیبانی کنیم و آنچه نیاز دارند در اختیارشان قرار دهیم.
سجادی خاطرنشان کرد: این برنامه‌های فنی فدراسیون است و وزارت ورزش در داخل فدراسیون نقش اجرایی ندارد بلکه به وظایف پشتیبانی خود در این زمینه عمل می‌کنیم.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به دیگر سؤال ایرنا که در رابطه با بحث گردشگری وزارت ورزش چه اقداماتی انجام خواهد داد؟ گفت: برای بازی های جام جهانی ستادی در کشور شکل گرفته که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس جمهور است. معاونت‌های مختلف ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های مختلف مانند وزارت گردشگری، وزارت ورزش و وزارت نیرو در این رابطه دخیل هستند که مأموریت‌های مختلفی به آنها محول شده است.
وی تصریح کرد: مأموریت هر وزارتخانه مشخص است و در ستادی که شکل گرفته گزارشات ارائه خواهد شد و آقای مخبر پس از جمع‌بندی گزارشات دستوراتی را ارائه می‌دهند که وزراتخانه‌ها باید آنها را پیگیری و عملیاتی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :