19 دی: رسانه های عربی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از چشم انداز همکاری مشترک با کشورهای عربی، سامانه هشدار سریع و راداری را در مناطقی از خاورمیانه از جمله امارات و بحرین مستقر کرده است.
رسانه‌های عربی امروز جمعه به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشتند، این اقدام پس از آن انجام شد که اعضای کنگره آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند که در آن از وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) خواسته شد تا سامانه پدافندی رژیم اسرائیل و کشورهای عربی در هم ادغام شوند. 
بر اساس این گزارش، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سامانه رادار این رژیم چند ماه پیش زمانی که پهپادهای انتحاری به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد، توانست هشدار اولیه را ارائه کند و این پهپادها بر فراز عراق سرنگون شدند. 
این کانال گفت که دولت آمریکا به دنبال ایجاد یک ائتلاف امنیتی گسترده بین رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله کشورهایی که روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارند، است. این تحولات همزمان با سفر دیروز (پنجشنبه) «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات که بنا به دعوت شیخ «محمد بن زاید» رئیس امارات انجام شد، صورت گرفت. 
سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل گفت: «بنت» با رئیس امارات، درباره همکاری‌های امنیتی و گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت‌و گو کرد. 
در این پیوند، قانونگذاران احزاب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) لایحه‌ای را به کنگره ارائه کردند که بر اساس آن، پنتاگون برای ادغام سامانه پدافند هوایی اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس همکاری کند. 
«جونی ارنست» سناتور جمهوری خواه گفت که این لایحه از «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا می‌خواهد تا با همکاری با شرکا و متحدان واشنگتن در خاورمیانه برای ایجاد یک سامانه موشکی و هوایی یکپارچه برای مقابله با آنچه او «تهدیدهای ایران» و نیروهای نیابتی آن در منطقه نامید، همکاری کند. 
سناتور ارنست گفت: قانونی که از سوی دو حزب مورد حمایت قرار گرفته است، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عراق، اردن، مصر و رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای تعیین شده توسط وزیر دفاع را برجسته می‌کند و از پنتاگون می‌خواهد راهبردی را برای اجرای همکاری امنیتی و حفاظت و ارزیابی محیط تهدیدات کنونی وضع کند. 
روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز به نقل از یکی از منابع خود ادعا کرد که ادغام پدافند هوایی تعدادی از کشورهای عربی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس را از حملات موشک‌های کروز، بالستیک و سایر سامانه‌های هوایی محافظت می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :