19 دی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور قطعنامه دنبال ژست اقتدار و همگرایی با غربی‌ها و آمریکا بود اما قطعنامه مصوب از هیچ جایگاه قانونی و بین المللی برخوردار نیست.
محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگویی در توضیح نشست امروز یکشنبه ۲۲ خردادماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد، وی گزارشی از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بر مذاکرات ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: مذاکرات مسیر خاص خود را دارد اما قطعنامه شورای حکام هم بر آن تاثیرگذار خواهد بود. از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حُسن نیت وارد گفت وگو با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد، انتظار صدور قطعنامه خلاف توافقات ایران و آژانس را نداشتیم. هرچند این قطعنامه محتوای محکم و خاصی ندارد و به نظر یک توصیه است که برای ما حائز اهمیت نیست.
عباس زاده مشکینی افزود: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور این قطعنامه دنبال ژست اقتدار و همگرایی با غربی‌ها و آمریکا بود لذا قطعنامه مصوب از هیچ جایگاه قانونی و بین المللی برخوردار نیست.
وی اضافه کرد: در ادامه جلسه لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح بررسی شد، پیشنهاداتی بر اساس نظرات دستگاه‌های ذی ربط در نشست عنوان و نمایندگان با اصلاح قانون مذکور موافقت کردند. بررسی این لایحه در کمیسیون نهایی و برای طی مسیر قانونی به صحن مجلس ارسال شد.

  • نویسنده :
  • منبع :