19 دی: وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه این کشور بنابر دعوت همتای ایرانی خود روز سه‌شنبه عازم سفر رسمی ۲ روزه به جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
وزارت امور خارجه پاکستان عصر روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، افزود: بلاول زرداری به دعوت رسمی دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اولین سفر رسمی خود به این کشور را انجام می‌دهد. 
در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان در این سفر با همتای ایرانی خود در تمامی زمینه‌های مورد علاقه تبادل نظر خواهد کرد. وی همچنین با رئیس جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از مقامات کشور میزبان دیدار خواهد کرد. 
بلاول بوتو زرداری در دومین روز از سفر خود به ایران برای زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) به مشهد مقدس خواهد رفت. 
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دو طرف تمامی ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط تجاری و اقتصادی، تامین برق مورد نیاز پاکستان از ایران، بازارچه‌های مرزی، تقویت ارتباطات جاده‌ای و ریلی نیز تسهیل رفت و آمد زایرین را بررسی خواهند کرد. 
مقام‌های ایران و پاکستان در طول این بازدید همچنین وضعیت امنیتی منطقه را با تمرکز ویژه بر تحولات افغانستان، جنوب آسیا و همچنین مبارزه با اسلام هراسی بررسی خواهند کرد. 
در بیانیه مذکور افزوده شد: سفر آقای زرداری به ایران بخشی از تبادلات منظم بلندپایه بین دو کشور همسایه است. آخرین دیدار وزیران خارجه ایران و پاکستان در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس در ۲۶ ماه می‌گذشته برگزار شد. 
وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ایران و پاکستان براساس جغرافیای مشترک، پیوندهای فرهنگی و پیوندهای تاریخی مردم با مردم از روابط همکاری نزدیکی برخوردارند. این روابط برادرانه از طریق مبادلات مستمر در سطح بالا تقویت شده است. دو کشور هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۲۲ را جشن می‌گیرند. 
«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور هفتم اردیبهشت امسال وزیر خارجه و سکان‌دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر جدید امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.
  • نویسنده :
  • منبع :