19 دی: سرمربی تیم فوتبال کشورمان با گلایه از انتقادات روزهای اخیر گفت: فکر می‌کنم به خودمان باختیم نه اینکه تیم الجزایر ما را شکست دهد.
دراگان اسکوچیچ پس از بازگشت تیم ملی فوتبال کشورمان از اردوی تدارکاتی قطر اظهار داشت: برای برگزاری این اردو مشکلات زیادی وجود داشت. همانطور که شما شاهد بودید سعی کردیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم در قطر اردو بزنیم.
وی درمورد بازی با الجزایر خاطرنشان کرد: این بازی یک مسابقه دوستانه بود. بهانه‌ای نیست، اما مشکلاتی که در این اردو داشتیم کار را برای ما خیلی سخت کرد. قطعاً هم از این بازی راضی نیستم. اصلاً از نیمه اول راضی نیستم و در نیمه دوم اشتباهات بچگانه‌ای انجام دادیم. به تیم الجزایر تبریک می‌گویم، اما فکر می‌کنم ما به خودمان باختیم نه اینکه تیم الجزایر ما را شکست دهد.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: برای برنامه فیفا دی بعدی از فدراسیون خواسته‌ام که از امروز پیگیری‌های خود را آغاز کند. امیدوارم از درسی که گرفته‌ایم به خوبی استفاده کنیم و این تجربه دوباره تکرار نشود. در اردوی قطر مشکلات زمین تمرین هم داشتیم، اما دید ما رو به آینده است و نمی‌خواهیم در این اردو باقی بماند. در قطر بازیکنان خیلی پرشور و مشتاق بودند و این نکته مثبتی برای ما بود.
اسکوچیچ درمورد انجام صحبت‌های خصوصی با برخی بازیکنان، تصریح کرد: خیلی امر عادی است که یک سرمربی بخواهد با بازیکنانش صحبت کند. اگر درمورد منتقدان هم بپرسید باید بگویم که من خودم اولین منتقد خودم هستم. در این دیدار، ۵ بازیکن خود که دو نفر از آنها مدافعان آخر ما بودند را در اختیار نداشتیم، اما می‌دانید که نام این مسابقه بازی‌های دوستانه است و فکر می‌کنم اینقدر انتقاد منصفانه نیست. نباید فراموش کنیم که ما سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی را در تاریخ آسیا داشتیم.
وی درمورد استفاده از نورافکن در دو پست مختلف، اظهار داشت: به عنوان مربی تشخیصم این بود. اگر شما بودید چه کسی را انتخاب می‌کردید؟ من مربی‌ام و تشخیص دادم که این کار را انجام بدهم. من همان مربی هستم که وقتی این تیم کمترین شانس را برای صعود به جام‌جهانی داشت هدایت آن را برعهده گرفتم و به قطر صعود کردیم. وقتی می‌بریم تمام تیم نقش داشته و وقتی می‌بازیم همه تاثیرگذار بودند.
اسکوچیچ درخصوص لغو دیدار با اروگوئه، عنوان کرد: برایم منطقی نبود که ۲۲ ساعت سفر کنیم تا یک بازی انجام دهیم. در این شرایط چند روز را فقط در سفر از دست می‌دادیم. در برنامه‌ای که به فدراسیون داده بودم بهترین بازی‌ها با سرسخت‌ترین حریفان بود که ترجیحاً تشابهی با حریفان ما در جام‌جهانی داشته باشند. اگر اردوی کانادا هم برگزار می‌شد برایم راضی کننده بود، چون دو بازی انجام می‌دادیم و قرار بود بازی سوم را هم برگزار کنیم. اگر قرار بود در کانادا هم یک بازی داشته باشیم، با آن هم مخالف می‌شدم. موضوع به همین سادگی است.

  • نویسنده :
  • منبع :