19 دی: سفیر ایران در تاجیکستان اعلام کرد: پرواز مستقیم هفتگی تهران ـ دوشنبه ـ تهران، از ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ خورشیدی با پرواز شرکت هواپیمایی "وارش" آغاز می شود.
محمد تقی صابری سفیر ایران در تاجیکستان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پرواز مستقیم هفتگی تهران ـ دوشنبه ـ تهران، از ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ خورشیدی با پرواز شرکت هواپیمایی "وارش" آغاز می شود.
وی ادامه داد: بحمدالله با پیگیری‌های انجام شده و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری ایران و تاجیکستان، این پرواز به منظور رفاه حال و تسهیل سفر شهروندان عزیز دو کشور انجام می شود. هم‌چنین طبق برنامه، زمان این پرواز، روزهای یکشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به فرودگاه بین المللی دوشنبه و برگشت آن در ساعت ۲۳ همان روز خواهد بود.
صابری گفت: در حال حاضر پرواز مستقیم در مسیر مشهد ـ دوشنبه برقرار است. قبل از برقراری این پروازی‌های مستقیم، شهروندان عزیز دو کشور ناگزیر بودند از مسیر غیر مستقیم و از طریق کشورهای ثالث مسافرت نمایند که علاوه بر افزایش هزینه سفر، موجب طولانی شدن زمان سفر نیز می شد.
سفیر ایران در تاجیکستان اظهار کرد: با عنایت به توسعه روابط دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان و امضای تفاهم نامه گسترش همکاری ها در حوزه گردشگری و افزایش تعداد مسافران و با بهره گیری بیشتر از ظرفیت شرکت های هواپیمایی ایرانی و تاجیکستانی، امیدواریم به یاری خداوند تعداد پروازهای مستقیم بین دو کشور، در آینده باز هم افزایش یابد.


  • نویسنده :
  • منبع :