19 دی: رئیس جمهور در بدور ورود به اصفهان گفت: دولت برای رفع مشکل آب اصفهان برنامه دارد، اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم این مشکل برطرف خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهان استان ایثار و شهادت، علم و فرهنگ و هنر، دین مداری و ولایتمداری و حقیقتاً مهد پرورش فلاسفه، حکماً، سرداران رشید و دلاوران زیادی است که نه تنها برای اصفهان بلکه برای جهان اسلام افتخار هستند.

وی افزود: اصفهان سرزمین استعدادها است، نقش استان در دفاع مقدس با ۲۳ هزار شهید، ۵۰ هزار ایثارگر و … مثال زدنی است و گواه بر این است که اصفهان استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

نباید مردم اصفهان رنج ببینند و مشکلات آنها را اذیت کنند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به نیازهای مردم اصفهان توجه ویژه صورت گیرد، ابراز داشت: نباید مردم اصفهان رنج ببینند و مشکلات آنها را اذیت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان اصفهان بالا است، افزود: استان اصفهان استان کشاورزی، گردشگری، قطب صنعتی است و می‌تواند قطب علم و فناوری باشد، همچنین این استان نیروی انسانی کارآمدی دارد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: آنچه که ما بررسی کرده‌ایم و در قالب ارتباطاتی که با این استان داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که این استان مشکلات زیادی دارد که باید برطرف شود.

وجود پروژه‌های نیمه تمام دهه ۶۰ در اصفهان

وی با بیان اینکه مشکلی که بیش از همه مشکلات مردم را رنج می‌دهد آب کشاورزی و آب شرب است، اضافه کرد: دولت برای رفع مشکل آب اصفهان برنامه دارد، اطمینان داریم با کمک مسئولان دو مردم این مشکل برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: حل مشکل آب به نوعی از مدیریت نیاز دارد که مردم باید در آن همکاری داشته باشند، اعتباراتی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه برخی از پروژه‌های نیمه تمام مربوط به دهه ۶۰ در استان اصفهان هنوز بهره برداری نشده است، افزود: باید دلیل این امر باید مشخص شود چرا که این پروژه‌ها یکی از رنج‌های مردم استان است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در دولت سیزدهم آغاز طرح جدید را در دستور کار نداریم، افزود: عمده تمرکز ما بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام است.

  • نویسنده :
  • منبع :