19 دی: وزیر امورخارجه پاکستان دیدارهای خود با رئیس جمهور و وزیر امورخارجه ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت که در این دیدارها درباره تقویت روابط دو کشور، به‌ویژه در زمینه اقتصادی بحث و رایزنی کرده‌اند.
بلاول بوتو زرداری وزیرامورخارجه پاکستان که به تهران سفر کرده است با سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان رئیس جمهور و وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به دیدارش با رئیس جمهور کشورمان نوشت: در ملاقات با آیت‌الله ابراهیم رئیسی به نمایندگی از نخست وزیر شهباز شریف (نخست وزیر پاکستان)  از وی برای سفر به پاکستان دعوت و آرزوهای خوب را به او ابلاغ کردم. همچنین بر اهمیت تعاملات (میان دو کشور) در سطوح بالا تاکید و از حمایت‌های همیشگی ایران از منطقه جامو و کشمیر قدردانی کردم. ما درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کردیم.
زرداری در پیامی دیگر به دیدار خود با امیرعبداللهیان اشاره کرد و نوشت: از ملاقات با برادر خود، حسین امیرعبداللهیان در تهران مشعوف شدم. ما درباره روابط مستحکم و برادرانه‌مان گفت‌وگو و بر تقویت تعاملات اقتصادی تاکید کردیم. همچنین درباره وضعیت امنیت منطقه تبادل نظر کردیم و من از پشتیبانی همیشگی ایران از منطقه جامو و کشمیر تشکر کردم.
وزیر امورخارجه پاکستان که به مشهد نیز سفر کرده و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفته بود در یک توئیت دیگر به این سفر پرداخت و خاطر نشان کرد که در حرم امام رضا(ع) برای سلامتی تمام مسلمانان جهان و به‌ویژه دو کشور برادر – ایران و پاکستان – دعا کرده است.
وی در ادامه نوشت: تعالیم این امام (ع) بزرگوار مایه تسلی و هدایت همه ما باشد.
این دیپلمات ارشد پاکستانی همچنین در یک توئیت اعلام کرد که در مشهد با حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز ملاقات داشته است.
زرداری گفت که در این دیدار بر اهمیت ارتقاء روح واقعی تعالیم اسلامی تاکید کرده و او از هماهنگی‌های انجام شده برای سفر زائران پاکستانی که در ایان اربعین به ایران می‌آیند، تشکر و قدردانی کرده است.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور کشورمان در دیدار با وزیر امورخارجه پاکستان تاکید کرد: آماده ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت،‌ گاز و برق برخوردار است.
وی همچنین با تاکید بر این‌که در جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با اسلام‌آباد وجود ندارد،‌ افزود: آماده ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های لازم برای تامین نیازهای پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت،‌ گاز و برق برخوردار است.
بلاول بوتو زرداری در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران،‌ افزود: من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.
وی همچنین با تشکر از صادرات برق کشورمان به پاکستان،‌ اظهار داشت: ما آمادگی کامل برای تکمیل و به نتیجه رساندن گفت وگوهای گذشته در زمینه‌های امنیتی،‌ تجاری و انرژی را داریم.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز پس از دیدار با همتای پاکستانی خود در توئیتی نوشت: روابط عمیق بین دو کشور بزرگ و موثر جهان اسلام، ایران و پاکستان، همواره امیدبخش و رو به جلو بوده است. درخصوص مناسبات سیاسی و امنیتی، گردشگری، تجارت، ورود زائران، افغانستان و رفع تحریم‌ها رایزنی‌های مهمی داشتیم.

  • نویسنده :
  • منبع :