19 دی: سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به دلیل خودداری از افشای آخرین آزمایش کرونای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد.
کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید عصر پنجشنبه به وقت محلی تنها به خبرنگاران گفت که جو بایدن هر هفته آزمایش کرونا را انجام می دهد.
در تغییر آشکار پروتکل های قبلی، سخنگوی کاخ سفید از گفتن آخرین روزی که بایدن آزمایش کرونا داده است، خودداری کرد و گفت در آینده نیز متعهد به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی نخواهد بود.
وی گفت: اگر جو بایدن یک تماس نزدیک با یک فرد مبتلا به کرونا داشته باشد، ما آن را با شفافیت به اشتراک خواهیم گذاشت. اما تاکنون چنین ارتباطی نبوده است.
سوال از سخنگوی کاخ سفید یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر ابتلای  آنتونی فائوچی مشاور بایدن و چهره مبارزه با کرونا در آمریکا انجام می شود.
 موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کرد که فائوچی اخیرا در تماس نزدیک با بایدن یا سایر مقامات ارشد دولتی نبوده است.
ژان پی یر در اظهارات خود مشغول توضیح این امر بود که  رئیس‌جمهوری آمریکا یک رویه منظم و هفتگی در آزمایش کرونا دارد، که یک خبرنگار از او پرسید: به ما بگویید این آزمایش روز سه‌شنبه، دیروز یا یکشنبه انجام شد و نتیجه آن منفی بود و یا پس از اطلاع از آخرین آزمایش کرونای رییس جمهور آمریکا، آن را با خبرنگاران به اشتراک خواهید گذاشت؟
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: من این را نمی گویم. من به شما می گویم که او رویه هفتگی دارد.
در روزهای اخیر چندین مقام و وزرای دولت بایدن به کرونا مبتلا شده اند اما اعلام شده است که هیچ یک از آنها در گروه افرادی که با بایدن ارتباط نزدیک داشته اند، قرار ندارند.

  • نویسنده :
  • منبع :