۱۹ دی: مرجع تقلید شیعیان اجرای عدالت را از امور بسیار مهم در جامعه اسلامی برشمرد و از دستگاه قضایی خواستند تا در این راستا قاطعیت داشته باشد.
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی صبح جمعه در دیدار با رئیس قوه قضائیه در سخنانی اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در توصیه به مالک اشتر در خصوص انتخاب قاضی فرمودند که قضات باید از میان اشخاص و افراد فاضل انتخاب شوند و می‌بایست از آنان پشتیبانی و حمایت نیز صورت گیرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: امیرالمومنین (ع) همواره نسبت به حمایت از مردم و مظلومان تاکید داشتند و می‌فرمودند مردم ستون دین و سپر در برابر دشمنان هستند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از مردم ضرورت دارد افزود: دستگاه قضائی و شخص رئیس قوه قضائیه در طول مدتی که این مسئولیت را پذیرفته‌اند در مسیر احقاق حق مردم گام‌های خوبی برداشته‌اند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اجرای عدالت از امور بسیار مهمی است که مسئولیت آن امروز بر عهده شماست و بحمدالله تاکنون در این مسیر موفق بوده‌اید و ما نیز برای ادامه مسیر برای شما دعا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قاطعیت دستگاه قضا بسیار تأثیرگذار است افزود: در این مدت کارهای خوبی در دستگاه قضائی انجام شده تا بتوانند خدمت بهتری به مردم ارائه کنند.

مرجع تقلید شیعیان، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دریافت جریمه دیرکرد تسهیلات از سوی بانک‌ها بیان داشت: موضوع ربا و همچنین ذلت در برابر دشمنان از جمله گناهانی است که بر اساس آیات الهی تأثیرگذاری آنها از سایر گناهان بیشتر است.

رئیس قوه قضاییه: کارگروهی برای رسیدگی نامه‌های مردمی در قم تشکیل شده است

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های سفر خود به استان قم اظهار داشت: در جریان سفر مسئولان قوه قضائیه به استان قم علاوه بر برگزاری جلسات مختلف، بیش از ۳۳۰ دیدار چهره به چهره برای حل مشکلات حقوقی و قضائی مردم صورت گرفت.

قاضی القضات بیان داشت: برخی از موضوعاتی که مردم در این دیدارها مطرح کرده‌اند مربوط به دستگاه قضائی نبوده اما تلاش می‌شود در جلساتی که با مسئولین مربوطه خواهیم داشت در حد توان پیگیری‌های لازم را برای حل این موضوعات انجام دهیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: در این سفر تعدادی از مردم نامه‌هایی را نیز تحویل دادند که به منظور رسیدگی این نامه‌ها کار گروهی تشکیل شده تا بتوانند پاسخ‌های آنها را در اسرع وقت به افراد ارائه کنند.

وی همچنین عنوان داشت: نمایندگانی از سوی دستگاه قضائی به بخش‌های مختلف استان نیز سفر کردند تا مشکلات مردم در بخش قضائی را مورد بررسی قرار دهند و آنان نیز گزارش خود را از این دیدارها و بازدیدها ارائه کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :